به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر ضمن اعلام اینکه بیکاری فارغ التحصیلان یک تهدید اجتماعی برای کشور است، گفت: استخدام ها در ادارات محدود است و طبق قانون دولت فقط می تواند به ازای ۳ نفر بازنشسته، یک نفر را استخدام کند.

وی افزود: باید جوانان را به سمت مهارت آموزی و حرفه آموزی سوق دهیم که بعد از اتمام دوره تحصیل بازار کار مناسب وجود داشته باشد.

فرماندار اهر در ادامه گفت: ۴۵ درصد تسهیلاتی که دولت در راستای حمایت و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با بهره ۶ درصد پرداخت می کند، مربوط به بخش کشاورزی و دام پروری است ولی متأسفانه جوانان بیکار روستایی به لحاظ این که از تخصص و مهارت لازم برخوردار نیستند، نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

محمودی با اشاره به اینکه مهارت آموزی در حوزه های کشت گیاهان دارویی، محصولات گلخانه ای و سایر موارد نیز می تواند فرصت های شغلی ایجاد کند، خاطرنشان کرد بخشی که می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کمک کند، مهارت آموزی و حرفه آموزی است.

وی با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری در شهرستان اهر بیشتر از میانگین نرخ بیکاری در استان آذربایجان شرقی و کشور است، بیان کرد: افزایش نرخ بیکاری در شهرستان اهر ایجاب می‌کند تا بسیجی وار به بحث کاهش معضل بیکاری ورود پیدا کنیم.

فرماندار شهرستان اهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش و کوشش معلمان و فرهنگیان در توسعه علم و دانش و ارتقای سطح تعلیم و تربیت، گفت: یکی از اقدامات ارزشمند آموزش و پرورش شهرستان اهر، یازدهیمن جشنواره تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی بود که هفته گذشته برگزار شد.

زاهد محمودی همچنین با اشاره به اینکه برنامه های دهه مبارک فجر باید باشکوه تر از سال های گذشته علی الخصوص در مدارس شهرستان اهر برگزار شود، افزود: در اغتشاشات اخیر دشمنان نظام جمهوری اسلامی سعی کردند تا ضربه ای به نظام و انقلاب وارد کنند اما با حضور گسترده مردم از ملت ایران سیلی محکمی خوردند که در همین راستا برگزاری باشکوه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی مشت محکمی بر دهان بدخواهان نظام و انقلاب خواهد بود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر در پایان با ذکر این که منطقه ارسباران به ویژه شهرستان اهر از نظر تاریخ و فرهنگ غنی است، ابراز داشت: اخیراً اداره فرهنگ و ارشاد و اصحاب رسانه شهرستان اهر موزه واره مطبوعات ارسباران را راه اندازی کردن اند و راه اندازی موزه تعلیم و تربیت منطقه ارسباران در اهر نیز اقدامی بسیار ارزشمند بوده که باید تمامی دستگاه‌های اجرایی، شورا و شهرداری در این زمینه همکاری کنند.