به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر احیای مجامع خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه منابع مالی دولت محدود است، تاکید می شود با احیای مجامع خیرین، از ظرفیت افراد خیر و دلسوز استفاده شود و این در حالی است که در هر مقطعی خیرّین بدون اینکه شرط و شروطی تعیین کنند به میدان آمده‌ و کمک های شایانی برای تأمین نیازهای شهرستان اهر داشته اند.

وی با اشاره به اینکه بحث تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش بحثی عریض و طویل است و مسائل و مشکلات این دستگاه با یک یا دو بار جلسه رفع نمی شود، افزود: پیشنهاد می کنم جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر تخصصی تر شده و هر جلسه مربوط به یک حوزه از مشکلات بررسی شود.

امام جمعه اهر با بیان اینکه شهرستان اهر و منطقه ارسباران به عنوان مهد علمی و فرهنگی مطرح است، گفت: راه اندازی موزه تعلیم و تربیت منطقه ارسباران در شهرستان اهر به نوعی پیام رسانی و اطلاع رسانی برای آیندگان است که چون باید نسل آینده از تاریخ گذشتگان با خبر باشند.

آیت الله حاجی زاده در ادامه بر تربیت دینی، مذهبی و قرآنی فرزندان و دانش آموزان تأکید کرد و افزود: با وجود این که مشکلی اساسی فعلی کشور، مشکلات اقتصادی است، ولی نباید توجه به مسائل فرهنگی را فراموش کنیم، چون هر چه قدر بر تربیت دانش آموزان توجه ویژه ای صورت گیرد، همان اندازه می تواند از آسیب های اجتماعی بکاهد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه زیر سایه نظامی زندگی می کنیم که در رشد و تولید علم کارنامه درخشانی دارد، گفت: در زمان حکومت طاغوت روستاها از هر حیث امکاناتی بی بهره بودند ولی الآن شاهد امکانات و خدماتی در روستاها هستیم که در طول این ۴۰ سال به وجود آمده است.