به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رضا حسینی در گفتگو با خبرنگاران از مشارکت ۸۵ درصدی سرمایه گذار چینی برای ایجاد واحد پتروپالایش خاروانا از توابع شهرستان ورزقان خبر داد و افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی برای این طرح یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در کنار یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح باعث ایجاد اشتغال ۱۵۰۰ نفری می شود، گفت: امور اراضی استان زمین مورد نظر سرمایه گذار را به متراژ ۵۰ هکتار برای تخصیص به منابع طبیعی استان ارسال کرده است.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همچنین لا اعلام اینکه شرکت برق نیز موافقت خود را برای تأمین برق به میزان ۶۰ مگاوات اعلام کرده است، گفت: پلی پروپیلین با ظرفیت ۵۲۰ هزار تن در سال محصول اصلی تولیدی این طرح است.

حسینی در پایان اظهارکرد: آب مورد نیاز این طرح ۱۵ میلیون متر مکعب در سال، برق مورد نیاز ۶۰ مگاوات بر ساعت، گاز مورد نیاز ۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در روز و زمین موردنیاز ۲۵۰ تا ۴۰۰ هکتار است.

گفتنی است در زمان حاضر شرکت پتروشیمی تبریز تنها واحد فعال در استان آذربایجان شرقی می باشد و طرح پتروشیمی بناب نیز فعلا در مرحله بررسی و اخذ مجوز از مراجع قانونی است.

 

عکس: آرشیو