به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر رحیم شهرتی فر در دیدار با سرکنسول جمهوری ترکیه با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و ترکیه، گفت: این اشتراکات می تواند زمینه رفت و آمد گردشگران دو کشور را فراهم کند که رویداد تبریز ۲۰۱۸ فرصت خوبی برای تحقق این موضوع است.

وی با اعلام اینکه روابط ایران و ترکیه در سال های اخیر محکم تر از قبل شده است، افزود: امروز سرمایه گذاران ترک در بخش های مختلف استان حضور دارند و خوشحالیم که شهر تبریز مورد توجه آنها قرار گرفته است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه علاقه مند حضور بیشتر سرمایه گذاران ترکیه ای در استان هستیم، گفت: بسترهای این امر آماده است و امیدواریم با همکاری کنسول گری ترکیه شاهد تحقق آن باشیم.

شهرتی فر تأکید کرد: تلاش می کنیم موانع سرمایه گذاری را در چارچوب قانون رفع کنیم تا سرمایه گذاران ترک به راحتی بتوانند در استان سرمایه گذاری کنند.

وی در پایان با اشاره به حضور گردشگران ایرانی در ترکیه، گفت: انتظار داریم که این رفت و آمد ها دو طرفه باشد و در این خصوص آژانس های مسافرتی و گردشگری ترکیه می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

سرکنسول ترکیه در تبریز هم با بیان اینکه یکی از اولین اقدامات کنسول‌گری توسعه روابط و همکاری‌های کشورش با استان آذربایجان شرقی بوده، اظهار داشت: همیشه از سرمایه گذاران ترکیه برای حضور در تبریز دعوت می کنیم که البته در مقابل از سرمایه گذاران تبریزی نیز برای حضور در ترکیه دعوت می کنیم، چون تعاملات و روابط باید دوطرفه باشد.

فاهری چاغلار با اشاره به رشد روزافزون حضور شرکت های ترک در تبریز، بیان کرد: هر زمان هیأتی تجاری از ترکیه وارد ایران می شود، آن ها را برای آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل های تبریز دعوت می کنیم.

سرکنسول ترکیه در پایان گفت: به دنبال برگزاری کنفرانسی در خصوص گردشگری با حضور آژانس های گردشگری ترکیه و اروپا در شهر تبریز هستیم.