محمدرضا بهمرام در گفتگو با خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز) گفت: پس از اتمام مهلت ارسال آثار و جمع‌ بندی آثار دریافتی در دبیرخانه جشنواره عکس سال ارسباران، تعداد ۲۱۵۶ اثر توسط ۱۸۷ عکاس در دبیرخانه این جشنواره ثبت گردید که در جشنواره شرکت داده خواهند شد.

وی افزود: از مجموع آثار دریافتی تعداد ۸۹۹ اثر به بخش مستند اجتماعی، ۹۱۳ اثر به بخش طبیعت و معماری و ۳۱۴ اثر به بخش شیرینی اهری اختصاص دارد.

دبیر اجرائی اولین جشنواره عکس سال ارسباران تصریح کرد: عکاسان ۲۰ استان کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که بیشترین آمار شرکت‌ کننده از استان آذربایجان شرقی و کمترین آمار از استان‌ های یزد، فارس، کردستان، البرز، مازندارن و قزوین می باشند.

بهمرام با ذکر اینکه علیرغم محدودیت اعلام‌ شده در مقررات جشنواره مبنی بر پذیرش آثاری که فقط در منطقه جغرافیائی ارسباران به ثبت رسیده‌ اند، گفت: استقبال خوبی از سوی علاقه‌ مندان و هنرمندان سراسر میهن اسلامی صورت گرفت و آثار دریافتی فراتر از پیش‌ بینی به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید.

وی افزود: این جشنواره در ۳ بخش موضوعی شامل مستند اجتماعی، طبیعت و معماری و شیرینی اهری  برگراز می‌ شود و داوری آثار را میر عباس آل یاسین، کریم متقی و جلال شمس آذران به عهده‌ دارند.

دبیر اجرائی اولین جشنواره عکس سال ارسباران با اشاره به اینکه برای آثار راه‌ یافته به بخش نمایشگاهی گواهی شرکت صادر خواهد شد، بیان داشت: جوایز بخش ویژه تندیس جشنواره و جایزه ویژه هیئت‌ داوران به بهترین عکس در مورد شیرینی اهری تعلق خواهد گرفت.

وی یادآور شد: فراخوان این جشنواره در مهرماه امسال منتشر و مهلت اولیه آن ۲۰ آذر تعیین‌ شده بود که با تصمیم برگزارکنندگان مهلت آن تا روز پنجم دیماه تمدید گردید.

محمدرضا بهمرام در پایان گفت: پس از انجام جمع بندی و کد گذاری طبق هماهنگی به عمل آمده، داوری آثار تا پایان دیماه انجام و نتایج آن بلافاصله اعلام خواهد شد.