به گزارش اهر خبر (اهر نیوز) زاهد محمودی در جلسه  کارگروه آب کشاورزی شهرستان اهر با اشاره به اینکه آبیاری سنتی در بخش کشاورزی باعث هدر رفت آب می شود، گفت: اگر وضعیت فعلی منابع آبی شهرستان اهر در زمینه کشاورزی با این وضعیت ادامه پیدا کند، در سال آینده با بحران آبی شدید روبرو خواهیم شد.

وی افزود: حداقل آبی که در سد ستارخان اهر موجود است، ۲۱ میلیون مترمکعب می باشد و اگر این روند تداوم یابد، سال آینده نیز در تأمین آب شرب مشکل خواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۹۵ درصد زندگی و معیشت مردم وابسته به بخش کشاورزی است، اظهار کرد: در حوزه کشاورزی کارگروه تصمیم گیرنده، جهاد کشاورزی است و تمام ادارات مربوطه باید این مجموعه را در این امر یاری کنند.

فرماندار اهر ضمن اعلام اینکه آب در وضعیت فعلی دارای اهمیت بیشتری نسب به کشاورزی است، افزود: بایستی در کنار توجه به صنعت کشاورزی، به سلامت غذایی نیز اهتمام داشته باشیم و با تغییر یا اصلاح الگوی کشت، در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

محمودی در پایان گفت: نتیجه کشاورزی سنتی منجر به هدر رفت آب می شود ولی به جهت جلوگیری از هدر رفت آب باید به اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش های نوین آبیاری توجه ویژه ای شود.