به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسماعیل عطازاده در جلسه کارگروه آب کشاورزی شهرستان اهر با اشاره به اینکه سد ستارخان اهر فقط ۳ میلیون مترمکعب آب شرب دارد، گفت: وضعیت ورودی آب به سد ستارخان شهرستان اهر نه تنها ایده آل نیست، بلکه با روند فعلی قطعاً در سال آبی پیش رو با مشکلات و محدودیت های بسیار جدی در تمامی بخش های مصرف آب بخصوص در بخش کشاورزی به دلیل میزان بالای حجم مصرفی روبرو خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به میزان بارندگی ها و ورودی آب به سد ستارخان، امسال در طول سال های بعد از احداث این سد، بدترین سال آبی را از نظر میزان ذخیره آبی  سپری می کنیم.

مدیر امور آب اهر در ادامه گفت: امسال باید حداکثر صرفه جویی در مصرف آب را در بخش کشاورزی داشته باشیم و در مصارف شرب و صنعت نیز بایستی به طور جدی صرفه جویی کنیم و از هیچ اقدامی در جهت تحقق این امر کوتاهی نکنیم.

عطازاده در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان حتماً با استفاده از دیدگاه های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کارشناسان، به طور جدی روش های کاهش مصرف آب و به حداکثر رساندن راندمان آبیاری در مزارع کشاورزی را لحاظ کرده و با اصلاح الگوی کشت و کاشت محصولات با حداقل نیاز آبی و قابلیت تحمل تنش‌های آبی، ما را در این زمینه یاری و همراهی نمایند.