به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی جلسه کارگروه آب کشاورزی شهرستان اهر از تصویب ایجاد سدهای معیشتی در مناطق مستعد توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد، و گفت: دولت برای اجرایی کردن و احداث سدهای معیشتی در مناطق مستعد، ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.

وی در ادامه ضمن اعلام ابنکه با توجه به وضعیت منابع آبی شهرستان اهر، باید محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارد، ترویج شود، گفت: با توجه به منابع آبی شهرستان اهر که اکنون در اختیار داریم، بایستی برنامه ریزی دقیقی برای مقابله با بحران کم آبی احتمالی انجام شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بر لزوم توزیع عادلانه آب سد ستارخان در بین کشاورزان تأکید کرد و گفت: با اینکه وضعیت منابع آبی به دلیل کاهش بارندگی ها مناسب نیست ولی اگر قرار است آبی توزیع شود، حتماً باید عادلانه باشد.

مهندس عبدالهی همچنین با تأکید بر اینکه توسعه تنها مربوط به دولت نیست، بلکه همه می توانند در آن دخیل باشند، اظهار کرد: وضعیت منابع مالی دولت در این زمان اصلاً خوب نیست و با توجه به اینکه ۹۰ درصد بودجه صرف پرداخت حقوق کارمندان و یارانه می شود، مشخص می کند که دولت توانایی مالی کافی ندارد.

وی افزود: اگر منتظر باشیم که دولت با اندک منابعی که در اختیار دارد در شهرستان اهر تحول آفرین باشد، تفکر اشتباهی است که بایستی مدیران دستگاه های اجرایی از ظرفیت های سرمایه گذاران برای رونق تولید، اشتغال و توسعه استفاده کنند.

نماینده اهر و هریس در پایان از علاقه مندی یکی از سرمایه گذاران بزرگ استان آذربایجان شرقی در جهت راه اندازی گاوداری ۱۰ هزار رأسی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: این سرمایه گذار علاوه بر علاقه مند به احداث گاوداری ۱۰ هزار رأسی، درخواست کرده تا صنایع جنبی و تولید لبنیات را نیز در کنار گاوداری احداث کند.