به گزارش خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا عیدی در نشست خبری با خبرنگاران که در شهرستان اهر برگزار شد، اظهار کرد: در طول دهه فجر امسال، ۲۷ پروژه آموزشی با ۱۰۴ کلاس درس و با صرف اعتبار ۵ میلیارد و ۳۴۹ میلیون تومان در استان به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: از مجموع پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر، ۱۹ پروژه توسط مردم، ۵ پروژه مشارکتی و ۳ پروژه توسط دولت احداث شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همچنین خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال، ۴۳ مدرسه به آموزش و پرورش تحویل داده ایم که عمده این پروژه‌ها توسط خیرین احداث شده بود.

عیدی با اشاره به اینکه بنیاد برکت در شهرستان های اهر، ورزقان و هریس ۲۳ پروژه مدرسه سازی و مسجد سازی در جریان زلزله سال ۹۱ احداث کرد، افزود: این پروژه ها شامل ۳ مسجد و ۲۰ باب مدرسه می شود که در شهرستان های زلزله زده منطقه ارسباران احداث می باید که باعث شده فضاهای مستحکم آموزشی شهرستان اهر از میانگین استانی و کشوری بالاتر باشد.

وی بابیان اینکه آذربایجان شرقی ۲۴ هزار و ۶۶ باب کلاس درس دارد، گفت: از این تعداد کلاس درس حدود ۱۰ هزار و ۱۷۸ کلاس درس مستحکم می باشد که طبق آیین نامه ۲۸۰۰ احداث شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه ۶ هزار و ۲۳۶ کلاس درس در استان آذربایجان شرقی نیمه مستحکم است، اضافه کرد: متأسفانه ۷ هزار و ۶۵۲ کلاس درس در آذربایجان شرقی فرسوده بوده و عمر مفید خود را از دست داده‌اند که اگر زلزله ای به بزرگی ۵ ریشتر و بالاتر در استان رخ دهد، دچار آسیب دیدگی اساسی خواهند شد.

محمدرضا عیدی همچنین در پایان از وجود ۲۲۹ فضای آموزشی با یک هزار و ۷۸ کلاس در شهرستان اهر خبر داد و بیان کرد: از این تعداد کلاس درس، حدود ۵۲۶ کلاس نزدیک به ۵۰ درصد مستحکم، ۲۸۹ کلاس نیمه مستحکم و متأسفانه ۲۶۳ کلاس درس غیر مستحکم است که منابع محدود دولتی اجازه بازسازی و مقاوم‌سازی فضاهای فرسوده را نمی دهد ولی امیدواریم با حمایت های خیرین بتوانیم فضاهای فرسوده آموزشی استان را بازسازی کنیم.