به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در دیدار مسئولان اهر با امام جمعه این شهرستان که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، از فعالیت ۵ کمیته اجرایی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این شهرستان خبر داد و گفت:  تمامی سعی و تلاش دولتمردان و مسئولان شهرستان اهر این است که در حوزه اشتغال تحرک جدی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های اصلی نظام جمهوری اسلامی تأمین امنیت است، اظهار داشت: خوشبختانه به پاس تلاش تمامی نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه، بسیج، امنیتی و اطلاعاتی، شاهد امنیت پایدار در کشور هستیم.

فرماندار اهر ادامه داد: علی رغم تلاش و سرمایه گذاری میلیاردها دلار برای ایجاد ناامنی در ایران اسلامی با تشکیل گروه های تروریستی، اما تمامی توطئه های دشمن با هوشیاری و آگاهی بخشی مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح خنثی شده است.

محمودی افزود: با توجه به محدودیت های منابع مالی، بایستی از سرمایه گذاران بخش خصوصی که ظرفیت اشتغال زایی بهتری دارند به صورت همه جانبه حمایت و پشتیبانی شود.

وی بابیان اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، یکی از اصلی ترین دغدغه های مسئولان و از مطالبات مردم است، گفت: نظام و دولت در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی عزم جدی دارند، چرا که این موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و اگر فردی در این نظام مسئولیت دارد، مکلف است تا برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاشی مضاعف کند.

این مقام مسئول در ادامه با ذکر اینکه یکی دیگر از اولویت ما در شهرستان اهر، بحث مسائل فرهنگی و تقویت نهاد های فرهنگی است، ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا با تقویت نهادهای فرهنگی، بتوانیم گام های مؤثری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برداریم.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، هم تکلیف دینی و شرعی و هم از وظایف مسئولان است که اگر تمامی دستگاه ها و مدیران دستگاه های اجرایی همدل و هم صدا شوند، می توانیم در تحقق تولید و اشتغال در شهرستان اهر وارد مرحله جدیدی بشویم.

محمودی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه مسئولان مکلف شده اند تا پروژه های عمرانی ملی را در شهرستان اهر پیگیری و موانع پیشروی آن را بردارند، ابراز داشت: امسال در طول دهه مبارک فجر ۵۶ پروژه عمرانی و خدماتی با هزینه کرد بیش از ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان اهر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر بیان داشت: مدارس اکثر روستاهای شهرستان اهر فرسوده و یا به صورت کانکسی است که در این راستا سعی می کنیم تا ضمن اینکه مدارس فرسوده مناطق روستایی را مقاوم سازی و بازسازی کنیم، توجه به مناطق حاشیه ای شهر نیز در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شهر اهر جزو شهرهایی است که از بافت فرسوده و حاشیه نشینی رنج می برد، گفت: حاشیه نشینی ۳۰ درصد جمعیت شهر اهر به هیچ عنوان قابل کتمان نیست اما باید توجه داشت که برای سامان دهی مناطق حاشیه ای، ستاد بازآفرینی این شهرستان با رویکرد جدیدی وارد میدان شده است.

زاهد محمودی در پایان همچنین از اختصاص اعتبارات ویژه به روستاهای فاقد دهیاری شهرستان اهر در دولت تدبیر و امید خبر داد و تصریح کرد: اعتبارات روستاهای شهرستان اهر چه دارای دهیاری و چه فاقد دهیاری در دولت تدبیر و امید افزایش چشمگیری داشته است.