به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، لیلی اکبرزاده در گفتگو با خبرنگاران ضمن ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران سخت کوش اداره بهزیستی اهر، گفت: اداره بهزیستی شهرستان اهر در ۹ ماه گذشته سال جاری موفق به کسب رتبه اول استانی و در مجموع عملکرد سال ۱۳۹۵، رتبه دوم را کسب کرده است.

وی افزود:  از کلیه ادارات، بانک های عامل و مسئولین ارشد شهرستانی و استانی و خیرین بزرگوار منطقه که نهایت همکاری را با اداره بهزیستی اهر در کمک رسانی به جامعه هدف داشته اند، سپاسگزاری می کنم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اهر در ادامه اظهار داشت: اداره بهزیستی این شهرستان در چهار حوزه توان بخشی، پیشگیری، اجتماعی و مشارکت های مردمی خدمات متنوعی را به گروه های جامعه هدف و عموم همشهریان ارائه می کند.

اکبرزاده در خصوص اهم اقدامات بهزیستی در حوزه پیشگیری گفت: در زمینه پیشگیری از معلولیت های بینایی، شنوایی، ژنتیک و آسیب ها اجتماعی، همکاران ما آموزش های پیش از ازدواج، مهارت های زندگی، آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد را در محلات، ادارات، واحدهای صنفی و صنعتی برگزار میکنند.

وی بابیان اینکه طی ۱۰ ماهه امسال ۲۵۸۰ مورد شنوایی سنجی از نوزادان و طب کار به عمل آمده است، تصریح کرد: شنوایی سنجی به موقع در نوزادان از ناشنوایی نوزاد جلوگیری می کند.

رئیس اداره بهزیستی اهر ادامه داد: در خصوص پیشگیری از نابینایی نیز بعد از خریداری دستگاه بینایی سنجی، حدود ۷۵۰۰ کودک مورد معاینه قرار گرفتند که برای کودکان مشکوک، مراحل درمان و تجویز عینک انجام شده است.

لیلی اکبرزاده همچنین از ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی در ابعاد مختلف برای بیش از ۱۰۰۰ نفر از همشهریان عزیز خبر داد.

وی گفت: از فعالیت های درمانی و پیشگیری ارائه شده توسط این اداره علاوه بر افراد تحت پوشش و عموم شهروندان، از شهرهای هم جوار مانند کلیبر، ورزقان، خداآفرین و هوراند نیز استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اهر همچنین با بیان اینکه در حوزه توان بخشی به حدود ۲۸۹۰ معلول تحت پوشش، خدمات ارائه شده است، بیان کرد: علاوه بر آن در حوزه اجتماعی نیز به حدود ۱۵۰۰ خانوار تحت پوشش این حوزه، خدماتی نظیر بیمه زنان سرپرست خانوار، وام های اشتغال و مسکن و خدمات اجتماعی و رفاهی ارائه می شود.

اکبرزاده ابراز داشت: در حوزه توان بخشی از طریق سه مرکز روزانه آموزشی و تربیت شنیداری و ویزیت در منزل بیماران روانی مزمن و یک مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولین کم توان ذهنی بالای ۱۵ سال و دو موسسه توان بخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و حاشیه شهر به شهروندان خدمات ارائه می شود.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه مشارکت های مردمی گفت: خیران همواره با کمک های قابل توجه، بهزیستی را در‌ ارائه هر چه بهتر خدمات یاری می کنند، چرا که مستمری به مددجویان فقط به نوعی کمک هزینه است.

کمک ۴۸۸ میلیونی خیرین منطقه به بهزیستی تا دی ماه ۱۳۹۶

رئیس اداره بهزیستی شهرستاناهر افزود: طی ۱۰ ماهه امسال از سوی خیرین منطقه، ۴۸۸ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی و خدماتی به اداره بهزیستی شهرستان کمک شده است.

اکبرزاده با بیان اینکه رسالت مهم بهزیستی، توانمندسازی معلولان در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و بسترسازی لازم برای حضور فعال آن ها در جامعه است، تصریح کرد: اعطای تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان از جمله اقدامات ویژه این سازمان در راستای توانمندسازی معلولان به شمار می رود که امسال با تخصیص دو میلیارد صد و هفت میلیون تومان به افراد تحت پوشش، ۱۷۴ نفر به بانک های عامل معرفی‌ شده اند و بسترهای لازم برای ۳۴۸ نفر جهت اشتغال در زمینه های مختلف فراهم شده است.

وی تصریح کرد: امسال برای اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت بهزیستی اهر، ۲۱۰۷ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده بود که ۱۰۰ درصد سهم اعتبار اشتغال شهرستان به بانک های عامل معرفی شده اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اهر تأکید کرد: خوشبختانه بهزیستی در واگذاری امور به بخش های خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، طی چندین مرحله فراخوانی، اقدامات خوبی را انجام داده است که در حاضر در حوزه های مختلف مشغول فعالیت هستند.

لیلی اکبرزاده در پایان گفت: مرکز اورژانس اجتماعی، مرکز مشاوره تخصصی کودکان استثنایی طلوع امید و ۱۰ باب واحد مسکونی مددجویی در دهه فجر امسال با حضور مسئولین ارشد استانی و شهرستانی افتتاح خواهند شد.