به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در سومین روز دهه مبارک فجر، پروژه آسفالت روستای ورگهان با حضور فرماندار و برخی از مسئولین شهرستانی به بهره برداری رسید.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر در آیین افتتاح این پروژه اظهار داشت: این پروژه به طول ۴۰۰۰ مترمربع از محل قیر رایگانی که دولت به روستاها اختصاص داده، اجرا شده است که امروز با ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسید.

هادی رحیمی با اشاره به اینکه روستای ورگهان ۲۳۱ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۸۶۱ نفر دارد، افزود: تاکنون برای اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی، ۷۴ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

وی ضمن اینکه از اهالی روستای ورگهان خواست تا از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی بافت روستایی استفاده کنند، گفت: امسال سهمیه تسهیلات بهسازی شهرستان اهر ۱۵۰ فقره بوده و به لحاظ اینکه این تسهیلات برای شهرستان اهر مقدار ناچیز است از سهمیه سایر شهرستان ها درخواست داده ایم تا اگر استقبال روستائیان بیشتر باشد، بتوانیم ارائه بدهیم.

رحیمی اضافه کرد: روستائیان به دلیل این که ضامن کارمند ندارند، در دریافت تسهیلات با مشکل مواجه می شوند و با توجه به اینکه بانک ملی در پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی از ضمانت زنجیره ای استفاده می کند، این مشکل تا حدودی حل شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر از صدور ۱۹۱ سند مالکیت روستایی در روستای ورگهان خبر داد و گفت: در راستای اجرای قانون الحاقی، ۱۹۱ جلد سند مالکیت در روستای ورگهان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد صادر شده است که در کنار آن واگذاری اراضی ملی در محدوده این روستا را نیز آغاز کرده ایم.

گفتنی است بهسازی و آسفالت راه روستای زردخانه به طول ۲.۵ کیلومتر و با صرف اعتبار نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه های عمرانی افتتاح شده  سومین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان اهر بود.