به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رئیس امور آب و فاضلاب شهری اهر در آیین افتتاح مخزن آب ۲۰۰۰ متر مکعبی جاده آذغان ضمن تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با افتتاح مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی جاده آذغان، کمبود های آب شرب محله های ولی امر، ایثار، ولیعصر شمالی و جنوبی، فرمانداری تا پلیس راه، جاده ورزقان و پردیس در شهر اهر رفع شده است.

محمدرضا حائری با اعلام اینکه ۳۵۸۰۰ مورد انشعاب آب و ۳۰۱۷۰ مورد انشعاب فاضلاب در شهر اهر وجود دارد، گفت: طول شبکه آب شهری در اهر ۳۳۷ کیلومتر و فاضلاب نیز ۲۲۹ کیلومتر می باشد.

وی افزود: در مناطقی که از این مخزن استفاده می شود، کمبود هایی در خصوص فشار آب داریم که با افتتاح مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی در این محل، بخش از کمبود فشار آب برطرف خواهد شد.

رئیس امور آب و فاضلاب شهری اهر همچنین به اقدامات امور آب و فاضلاب شهری در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و گفت: در این مدت، ۵۹۳۰ متر اصلاح شبکه و ۶۰۷۸ متر نیر توسعه شبکه آب شهری صورت گرفته است.

مهندس حائری همچنین از نصب ۸۰۰ فقره انشعاب جدید در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۶ خبر داد و گفت: در این مدت ۷۰۰ فقره کنتور های آب مشترکین تعویض شده اند و ۴۵ فقره نیز حوضچه های شیرفلکه اصلی شبکه آب احداث شده است.

وی در ادامه گفت: تا دی ماه سال جاری، ۳۴۰ فقره مشکلات شبکه آب و ۶۳۴ فقره نیز مشکلات انشعاب که طی حوادثی دچار خرابی شده بودند، تعمیر و بازسازی شده است.

رئیس امور آب و فاضلاب شهری اهر همچنین گفت: ۷۶۵ فقره استاندار سازی انشعابات فرسوده، ۱۰۳۰۰ فقره کلرسنجی و ۲۲۶ مورد آزمایش میکروبی آب برای گندزدایی و بهتر شدن کیفیت آب شرب شهری تحویلی به شهروندان تا دی ماه سال جاری صورت گرفته است.

مهندس محمدرضا حائری در پایان به اقدامات آب و فاضلاب شهری اهر در بخش فاضلاب نیز اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۶، ۴ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری توسعه یافته و ۸۲۵ مورد نیز اشعاب فاضلاب به متقاضیان واگذار شده است.