به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، ۹ واحد مسکن کمیته امداد با حضور فرماندار شهرستان اهر و نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به صورت نمادین در روستای پینجیک به بهره برداری رسید.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر در حاشیه این افتتاح به خبرنگاران گفت: یکی از اولیت های کمیته امداد، بحث مسکن مددجویان است که در این راستا حمایت های ویژه ای توسط دولت و نمایندگان صورت گرفته است.

ارسلان طهماسبی با اشاره به اینکه در ۵ سال گذشته، بیش از ۸۰۰ واحد مسکن برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر احداث و یا خریداری شده است، گفت: در سال ۱۳۹۶ حدود ۲۳ مسکن برای افراد تحت پوشش کمیته امداد احداث و یا خریداری شده است که ۱۴ واحد آن در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید و ۹ واحد را نیز امروز به صورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وی افزود: برای این ۲۳ واحد حدود ۱۱ میلیارد ریال هزینه شده است که ۵ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی، ۳ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و مابقی نیز از محل مساعدت های مردمی و ذکات می باشد.

مدیر کمیته امداد اهر همچنین گفت: این ۹ واحد که امروز به بهره برداری رسیده، در ۶۰۲ متر مربع ساخته شده اند و حدود ۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده که ۸۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات بانکی و ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال نیز از محل کمک های مردمی و اعتبارات دولتی است.

طهماسبی در خصوص آمار اشتغال زایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر نیز گفت: در سال جاری حدود ۳ میلیاد ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی برای ۴۱۲ نفر واگذار شده است و حدود ۳۲۲ مورد نیز پرونده اشتغال زایی در دست اقدام وجود دارد که به دلیل معرفی مازاد به بانک ها، در نوبت پرداخت می باشند.

وی در پایان پفت: در محدوده داخل شهر اهر ۱۲۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر اجاره نشین هستند که اگر مسئولین ذیربط در خصوص تأمین زمین ما را همراهی کنند، کمیته امداد در احداث مسکن این مددجویاناز محل اعتبارات دولتی و کمک های مردمی، مساعدت هایی خواهد کرد.