به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یوسف نجفی در آیین افتتاح فاز اول باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر پیشکسوتان را خردمندان جامعه برشمرد و گفت: توسعه کشور در سایه استفاده از خرد پیشکسوتان و انگیزه جوانان تحقق می یابد که بایستی نهایت استفاده را بکنیم.

وی با بیان اینکه یکی از آرمان های توسعه، عدالت در همه جنبه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، افزود: افتتاح باشگاه فرهنگیان در اهر یکی از مصادیق گسترش عدالت اجتماعی در جهت رفاه حال و تکریم فرهنگیان است.

معاون وزیر با اشاره به کافی نبودن بودجه آموزش و پرورش، گفت: امسال ۵۰ درصد پروژه های افتتاح در سطح کشور با کمک خیرین صورت گرفته است که در شرایط کنونی، آموزش و پرورش نیازمند مشارکت مادی و معنوی آحاد ملت و مسئولین است.

نجفی با بیان اینکه آموزش و پرورش سر منشا تغییر و تحولات در جامعه است، افزود: هر هزینه در دستگاه تعلیم و تربیت، سرمایه گذاری جهت رسیدن به توسعه پایدار محسوب می شود.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین، افق آموزش و پرورش را مشخص کرده و عنصر اصلی در این سند، مدرسه و معلم است.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بودجه امسال آموزش وپرورش کشور ۴۲ هزار میلیارد تومان است و نسبت به سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

یوسف نجفی در پایان شغلی معلمی را شغل انبیایی دانست و افزود: هر قدمی در راستای تجلیل فرهنگیان انجام دهیم، مطمعنا به آینده سازی کشور کمک کرده ایم.