به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در آئین تودیع و معارفه رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه منطقه آزاد با هدف صادرات راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: باید یک هدف صادراتی قابل قبول از سوی مدیرعامل جدید اعلام شود و در این راستا، فرودگاه و راه آهن منطقه آزاد ارس نیز دنبال شود تا این منطقه به لحاظ ارتباطی و ترانزیتی از بن بست خارج شود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس سرآمد مناطق آزاد تجاری صنعتی در کشور است، گفت: این منطقه، ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید از پتانسیل نخبگان حاضر در این منطقه بهره برد.

استاندار آذربایجان شرقی روسیه را به عنوان اصلی ترین بازار هدف این منطقه دانست و گفت: روسیه با حدود ۵۰ میلیارد دلار واردات مواد غذایی در سال و چهار میلیارد دلار واردات مواد لبنی، یک فرصت بسیار عالی برای منطقه آزاد ارس است.

خدابخش  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مناطق آزاد یکی از بهترین ابزار توسعه ای برای توسعه مناطقی است که کمتر توسعه یافته اند.

وی تصریح کرد: بیشتر مناطق آزاد دنیا با شتاب زیادی رشد کرده اند که بایستی الگویی برای مناطق آزاد ایران باشند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دوره مدیریتی مهندس عرب باغی در تراکتورسازی بسیار درخشان بود و این عملکرد در منطقه آزاد ارس نیز ادامه یافت.

خدابخش در پایان تاکید کرد: خوشبختانه مهندس نریمان نیز با سابقه بلند مدت مدیریتی در سطح بالا و تجربه های ارزشمند وارد منطقه آزاد ارس شده است و بدون شک حضور وی باعث افزایش شتاب توسعه ای منطقه آزاد ارس و استان خواهد شد.