به گزارش خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در نشست هماهنگی ویژه برنامه بزرگداشت قیام تاریخی مردم تبریز علیه رژیم ستمشاهی در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ اظهار داشت: این قیام که مناسبت گرامیداشت شهدای ۱۹ دی قم به پا شد، طومار رژیم ستمشاهی را در هم پیچید.

وی با بیان این که قیام ۲۹ بهمن با هدف گرامیداشت چهلم شهدای ۱۹ دی مردم قم طرح ریزی شد و شهید آیت الله قاضی طباطبایی نقش محوری در مدیریت این جریان بر عهده داشت، خاطرنشان کرد: پیام امام خمینی (ره) به مردم تبریز پس از قیام، حاوی مضامین بسیار مهمی است که نشان از اهمیت نهضت مردم آذربایجان دارد.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به اینکه آذربایجان در تاریخ معاصر کشور، همواره مدافع حقوق ملت و تمامیت ارضی ایران بوده است، تصریح کرد: مردم تبریز پیشگام در غیرت، عزت، دیانت و ظلم ستیزی بوده‌اند که قیام ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ یکی از نمونه های آن است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: مردم تبریز در دفاع از خون های به ناحق ریخته شهدای قم، بدعت بزرگداشت چهلم برای شهدای قیام علیه رژیم ستمشاهی را طرح ریزی کردند که البته گوشه ای از حماسه سازی مردم غیرتمند و متدین تبریز است.

وی با بیان این که قیام ۲۹ بهمن تبریز ستون های رژیم منحوس پهلوی را سست کرد و عامل پیروزی انقلاب اسلامی در کمتر از یکسال بوده است، گفت: تجلیل و تکریم مقام شامخ شهدای گرانقدر این حادثه تاریخی، ادای دینی ست به انقلاب اسلامی و گام کوچکی ست برای تبیین اهداف و آرمانهای این قیام است.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه آیین بزرگداشت چهلمین سال قیام خونین ۲۹ بهمن تبریز ۲۸ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ در سالن همایش سینما سرباز اسلام تبریز (واقع در خیابان ارتش جنوبی) برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و از سوی نماینده ولی فقیه در استان حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم و استاندار آذربایجان شرقی برگزار می شود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر ادامه راه پر فروغ شهدای والامقام ۲۹ بهمن تبریز، افزود: سخنران آیین گرامیداشت شهدای ۲۹ بهمن، حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه خواهد بود.