به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس بابک رضی منش در پنجمین جلسه مشترک کمیته رصد و پایش اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خداآفرین گفت: مطابق قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی وعشایری دولت از طریق منابع صندوق توسعه ملی مبلغ ۳۰۲ میلیارد تومان به استان آذربایجان شرقی اختصاص داده که خداآفرین با ۳۲ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان معادل ۱۵/۴٧ درصد برش ۷۰ درصد شهرستانی اعتبارات بیشترین سهم استان را دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از کل اعتبارات استانی معادل ۹۰ میلیارد تومان در سطح استان شناور است، خواستار تلاش مدیران و مسئولان بر جذب اعتبارات شهرستانی و حمایت از سرمایه گذاران در راستای تبعیت از سیاست های دولت شد.

معاون فرماندار خداآفرین با تاکید بر اینکه حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان در این شهرستان از اولویت اصلی دولت است، گفت: اشتغال واقعی با کار آفرینی انجام می شود که بنابراین همه دستگاه های مسئول به ویژه مدیران دولتی در راستای حمایت از سیاست های دولت باید در تقویت روحیه کار آفرینی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان تلاش کنند و با ایجاد و تقویت امید در جوانان و مردم در صدد حل مشکلات و اصلاح امورات و توسعه گام بردارند.

مهندس رضی منش در ادامه با بیان اینکه جوانان و دانش آموختگان جویای کار باید با تشکیل هسته های کسب و کار در جهت کار آفرینی و ایجاد اشتغال پایدار تلاش نمایند، اظهارداشت: مدیران دستگاه های اجرایی در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در جهت تحقق این امر تلاش و مجاهدت نمایند.

وی بیان کرد: حمایت از توسعه روستایی با هدف ایجاد اشتغال پایدار روستایی و بهبود معیشت روستائیان و عشایر یکی ار اولویتهای مهم دولت تدبیر و امید است که با پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان طرحهای اشتغالزایی در روستاها انجام می گیرد.

معاون فرماندار خداآفرین در ادامه با بیان اینکه این تسهیلات می بایستی منجر به اشتغال پایدار گردد و این شرط اصلی دولت برای ارائه این تسهیلات است افزود: در صورت عدم ایجاد اشتغال پایدار دستگاه اجرایی باید پاسخگو بوده و مسئولیت متوجه رئیس دستگاه مربوطه است.

بابک رضی منش با اشاره به اینکه بسیاری از طرح ها به دلیل عدم وجود زمین مناسب برای شروع کار اجرایی نمی شود، خواستار واگذاری زمین های دولتی جهت طرح های اشتغالزایی شد و ادامه داد: سیاست کمیته حمایت از طرح های کلان اشتغالزایی برابر نیازها و الویت شهرستان بر مبنای سند تدبیر و توسعه در دو حوزه گردشگری و کشاورزی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اشتغالزایی و افزایش توان اقتصادی مردم و نیز بهبود وضعیت معیشتی روستاییان موجب جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها و در نتیجه جلوگیری از ایجاد حاشیه نشینی می شود، خاطر نشان کرد: گردشگری در روستاها یک منبع با ارزش در راستای ایجاد اشتغال و درآمداست که این امر می تواند وسیله مهمی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی جوامع روستایی باشد.

معاون فرماندار خداآفرین افزود: حمایت از طرحهای گردشگری علاوه بر تولید درآمد و جذب سرمایه و اشتغالزایی، در جلوگیری از مهاجرت روستایبان کارآمداست که در این راستا مسئولان نیز باید در تامین زیرساختهای گردشگری تلاش نمایند.

مهندس بابک رضی منش در پایان با بیان اینکه ایجاد اقامتگاه از نیازهای اصلی این شهرستان در راستای تکمیل زیرساخت های گردشگری است، افزود: در این شهرستان از طرح های بوم گردی، هتل های سه ستاره و اقامتگاه های کوچک ارزان قیمت حمایت می شود.