به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، منوچهر سلمان زاده در حاشیه بازدید از محور های مواصلاتی شهرستان کلیبر با تأکید بر لزوم اصلاح گردنه‌ یک و نیم کیلومتری «علم آقاجی» در محور اهر – کلیبر، از صدور دستور اجرای طرح مطالعه‌ اصلاح این گردنه خبر داد و گفت: باید بهترین مسیر جایگزین برای اصلاح و تغییر این بخش از جاده‌ کلیبر – اهر شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی یادآور شد: تمام اعتبار اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی در سال گذشته، ۲۰ میلیارد تومان بود که کفاف هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق پرسنل را هم نمی‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی افزود: بایستی برای اجرای پروژه‌ اصلاح گردنه‌ علم آغاجی، ردیف اعتباری ویژه ای پیش بینی شود که نیازمند همکاری مجلس و دولت می باشیم.

نماینده مردم شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: مردم منطقه، هر سال در این گردنه‌ یک و نیم کیلومتری، شاهد تصادفات خطرناکی هستند که جان مسافران و رانندگان را به مخاطره انداخته و امنیت آمد و شد در این جاده را زیر سؤال می برد.

قلی الله قلی زاده در پایان با انتقاد از وضعیت بسیار نامناسب راه های شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوارند به ویژه در حوزه‌ راه روستایی، اظهار داشت: در حالی که میانگین راه‌های روستایی آسفالته در استان بالای ۷۲ درصد است، در این سه شهرستان برخورداری از راه آسفالت روستایی به یک سوم میانگین استانی نیز نمی رسد و عملاً از ۲۳ درصد هم کم تر است.