به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در دیدار با اهالی محله شله بران، اشتغال را دروازه ورود جوانان به جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مهم ترین دغدغه مسئولان شهرستان اهر اشتغال جوانان است.

وی  با اعلام اینکه اگر جوانان شغل و درآمد نداشته باشند با مشکلاتی در زمینه ازدواج و تأمین مسکن نیز مواجه می شوند، گفت: اشتغال جوانان از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است.

فرماندار اهر در ادامه گفت: نرخ بیکاری در شهرستان ها متفاوت بوده و در شهرستان اهر نرخ بیکاری نسبت به آمار استان بیشتر از میانگین نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی است که بالا بودن نرخ بیکاری در اهر منجر به ضعیف بودن ساختار اقتصادی شده است.

محمودی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مراجعه کنندگان به فرمانداری شهرستان اهر مشکل بیکاری دارند، گفت: متأسفانه خانواده هایی که جوان بیکار در خانه دارند عمدتاً تحصیل کرده هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از مناطق شهر اهر در طرح تفضیلی به صورت سکونتگاه های غیررسمی تعریف شده است، ادامه داد: دولت در راستای سامان دهی به سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی، طرح بازآفرینی شهری را در کشور اجرا می کند که شهر اهر نیز جزو شهرهایی است ستاد بازآفرینی در آن فعال است.

فرماندار شهرستان اهر از سامان دهی ۷ منطقه حاشیه نشین و سکونتگاه های غیررسمی شهر اهر در قالب بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: طرح مطالعاتی سامان دهی ۷ منطقه حاشیه نشین و سکونتگاه های غیررسمی شهر اهر به اتمام رسیده و منتظر اجرای برنامه‌ها هستیم که یکی از مناطق هفت گانه شهر اهر منطقه شله بران است.

محمودی افزود: دولت می خواهد به مردم ساکن در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهرها خدماتی در حد و شأن آن ها ارائه دهد ولی زمانی می توان خدمات ارائه کرد که در محدوده شهری واقع شوند و این نیز جزو برنامه های ستاد بازآفرینی شهری است.

وی تأکید کرد: تمام همت و تلاش دولت بر این است تا بافت های فرسوده شهرها را بهسازی و توانمند سازی کند که بر این اساس پرداخت تسهیلات بانکی تک رقمی در راستای سامان دهی و توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهرها در دستور کار دولت قرار گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: تأمین رفاه شهروندان و ارائه خدمات مطلوب در کنار حل معضل بیکاری جزو اولویت هایی است که آن را دنبال می کنیم.

محمودی همچنین بهسازی معابر شهر اهر را جزو دغدغه های شهروندان اهری دانست و بیان کرد: رفاه شهروندان ساکن در حاشیه شهر اهر زمانی تأمین می شود که در ارائه خدمات به این مردم با ساکنین در مرکز شهر تفاوتی نداشته باشد و به نوعی اگر قرار باشد اولویت بندی کنیم، بهسازی در کنار توانمندسازی مناطق حاشیه نشین جزو اولویت ها به حساب می آید.

وی با تأکید بر اینکه انجام برخی از امورات منوط به مشارکت های مردم است، خاطرنشان کرد: خواسته قلبی ماست تا مردم حاشیه شهر همانند مرکز شهر از تمامی خدمات و امکانات شهری بهره مند باشند اما در همین طرح بازآفرینی شهری هر چند اگر مشارکت مردم نباشد، نمی‌توان نتیجه مطلوبی گرفت به همین خاطر مشارکت مردم در سامان دهی و توانمندسازی مناطق حاشیه نشین حائز اهمیت است.

فرماندار شهرستان اهر در پایان مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیررسمی را جزو مناطق آسیب خیز شهرها برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از اهدافی که ستاد بازآفرینی شهری آن را دنبال می کند، کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین شهرهاست.