به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس بابک رضی منش در ششمین جلسه مشترک کمیته رصد و پایش اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خداآفرین با بیان اینکه حمایت از طرحهای اشتغالزا و سرمایه گذاران بخش خصوصی جزو سیاستهای راهبردی دولت است و دولت تدبیر و امید با پیش بینی اعتبارات کلان و ارائه تسهیلات کم بهره روند تولید و اشتغال در روستاها را تسریع می کند، گفت: مسئولان دستگاههای مربوط باید با تلاش مضاعف در جذب و حمایت از طرحهای اشتغالزا با هدف جذب اعتبارات کلان شهرستان در حوزه اشتغال روستایی وعشایری تلاش نمایند.

وی افزود: ادارات صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز مدیریت جهاد کشاورزی باید با تشویق سرمایه گذاران و حمایت از بخش خصوصی تلاش نمایند.

معاون فرماندار حداآفرین ضمن اعلام این خبر که خداآفرین با ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بیشترین سهم استان از اعتبارات طرح اشتغال روستایی و عشایری را دارد، گفت: با توجه به نیاز شهرستان در حوزه ایجاد اشتغال، از طرحهایی با اعتبار بیش از ۵۰ میلیون تومان حمایت می شود و طرحهایی تا سقف ٢/۵ میلیارد تومان در کمیته شهرستان و استان و همچنین بیش از این مبلغ نیز در سطح کشور جهت ارایه تسهیلات بررسی می شود.

رضی منش با اشاره به اینکه تاکنون ۷۲۵ طرح اشتغالزایی برای حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی در سامانه کارا ثبت نام شده است، گفت: با توجه به اینکه ۲۵ درصد متقاضیان در حوزه پرورش و توسعه زنبور عسل می باشد، قرارگرفتن طرح پرورش و توسعه زنبور عسل در ردیف تسهیلات اشتغال فراگیر با نرخ سود ۱۸ درصد قابل قبول نیست.

وی گفت: عسل یکی از محصولات شاخص شهرستان است و این شهرستان با تولید سالانه ۱۸۰۰ تن عسل قطب تولید عسل استان می باشد که بنابراین ضرورت دارد این طرح در ردیف رسته های اولویت دار اشتغال روستایی قرا گیرد و متقاضیان از تسهیلات مناطق روستایی و مرزی ۴ درصد بهره مند شوند.

معاون فرماندار حداآفرین همچنین با اشاره به اینکه رونق تولید و اشتغال چالش اصلی کشور و مطالبه مردم از دولت است، گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال به تولید و اشتغال، باید تمام دستگاهها در این حوزه تلاش نمایند.

مهندس رضی منش همچنین به استفاده از توان دهیاری ها برای توانمند سازی روستائیان تاکید کرد و گفت: بایستی شرکت های تعاونی شهرستان با حمایت دستگاه های اجرای در جذب و اجرای پروژه ها برای اشتغال و توانمندی های روستاییان تلاش نمایند.

وی همچنین با اشاره به سند تدبیر و توسعه شهرستان در چهار حوزه کشاورزی، گردشگری، آب و حمل و نقل جاده ای و ریلی، خاطرنشان کرد: مبنای تصویب طرح های توجیهی و طرح های اشتغالزای شهرستان بر اساس این چهار حوزه سند شهرستان خواهد بود.

معاون فرماندار حداآفرین در پایان گفت: هر یک از روستاهای سطح شهرستان ظرفیت خاصی دارد که باید از آنها در حوزه اشتغالزایی استفاده شود.