به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ پاسدار الیاس گل محمدزاده در دومین مجمع عالی بسیج شهرستان اهر با اعلام اینکه فضای مجازی یکی از ابزار های مهم تهاجم فرهنگی است، گفت: غفلت از آسیب های فضای مجازی و تهدیدهایی که به دنبال دارد قابل قبول نیست.

وی افزود: فضای مجازی، آسیب ها و تهدیدهای آن، محور نشست امروز مجمع عالی بسیج شهرستان اهر است که نشان از توجه بسیج به تهدیدهای جامعه اسلامی دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: نیرو های بسیج می تواند به تهدیدات و نارسایی هایی که در کشور وجود دارد، راهکارهای مناسبی ارائه دهد که لازم است به نحو احسن از ظرفیت های بسیجیان استفاده کنیم.

سرهنگ گل محمدزاده با اشاره به اینکه یکی از موارد مهم و تاصیگذار، تشکیل معاونت راهبردی در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی و مجمع های عالی بسیج در شهرستان هاست، اظهار داشت: بسیج متعلق به مردم بوده و هدف مجمع های عالی بسیج استفاده از نکته نظارت و پیشنهادات مردم است.

گل محمدزاده اضافه کرد: غربی ها در اسناد راهبری خود جمهوری اسلامی ایران را تهدید اصلی برای خود می دانند و در این اسناد ۴ محور هسته ای، افزایش توان موشکی، سایبری و نفوذ را تعریف کرده اند.

وی با ذکر اینکه بعد از گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی روزی نبوده که آمریکایی ها جمهوری اسلامی را تهدید نکرده باشند، گفت: همواره آمریکایی ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تهدیدهای سخت و جنگ تحمیلی، اعمال تحریم های اقتصادی و تهدیدات نرم را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی تصریح کرد: امام راحل بدون اینکه ارتشی داشته باشد با پشتیبانی مردم و تأسی از پیامبر اکرم (ص) حکومتی را پایه گذاری کرد که اکنون توانسته در برابر قدرت های جهان قد علم کند.

گل محمدزاده در ادامه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را امنیت پایدار عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح هر اندازه ای که امنیت داخلی کشور را تأمین کرده اند، همان اندازه برابر دشمنی های استکبار جهانی در تأمین امنیت خارجی نیز نقش داشته اند.

وی خاطنشان کرد: در گذشته بیشترین تحریم ها در حوزه دفاعی کشور تحمیل شد ولی به حول قوه الهی شاهد هستیم که ایران در این حوزه با وجود تحریم ها توانسته بیشترین پیشرفت را داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در ادامه عامل شکست جنگ های نیابتی آمریکا در خاورمیانه را گفتمان انقلابی و تفکر انقلابی دانست و بیان کرد: آمریکا و هم پیمانانش در پروژه گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه شکست خورد اما قطعاً از هدفی که تعیین کرده‌اند دست بر نمی‌دارند و به دنبال ترمیم جریان شکست خورده داعش در افغانستان و سایر کشورها هستند.

گل محمدزاده همچنین با اشاره به اینکه زمینه ایجاد چالش در داخل کشور وجود دارد و دشمن به هر نحوی از این زمینه ها برای محدود سازی جمهوری اسلامی تلاش می کند، گفت: هدف نهایی دشمنان تغییر سیاسی نظام در ایران است که هیچ وقت به این هدف دست نخواهند یافت.

وی صمن بیان اینکه دیدگاه امام راحل در تشکیل بسیج و سپاه پاسداران تنها محدود به ایران نبود، بلکه دیدگاه آینده نگرانه ای داشتند، افزود: متأسفانه در کشور افرادی هستند که به ظاهر پیرو خط امام راحل (ره) هستند اما در حقیقت دیدگاه هایشان تنها محدود به خودشان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در پایان بر لزوم هم افزایی اقشار مختلف بسیج و آمادگی بسیجیان در مقابل تهدیدها و بحران ها تأکید کرد و گفت: هیئت های اندیشه‌ ورز به منظور نظارت بر عملکرد اقشار مختلف بسیج باید تشکیل شود اما متأسفانه در این زمینه برخی کم‌ لطفی‌ هایی شده است.