.به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر گفت: ششمین یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران (قره داغ)، نیمه اول سال ۱۳۹۷ و احتمالا قبل از ماه مبارک رمضان در شهرستان اهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: به علت مرکزیت شهرستان اهر در منطقه ارسباران و تقدیم بیشترین شهید از این شهرستان، بایستی تلاش شود تا این رویداد مهم به بهترین شکل ممکن برگزار گردد.

فرماندار اهر در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین یادواره ۱۲۰۰ شهید ارسباران اسفندماه در شهرستان هوراند، گفت: به لطف خدا و تلاش مسئولین شهرستان هوراند، روز ۱۵ اسفندماه با حضور مسئولین ارشد استانی شاهد برگزاری این یادواره مهم در این شهرستان خواهیم بود.

محمودی افزود: برای برگزاری باشکوه این رویداد بزرگ، تمامی تلاش خود را خواهیم کرد تا از شهرستان اهر نیز مردم و مسئولین در این یادواره منطقه ای شرکت کرده تا یاد و نام شهیدان عزیز را گرامی داشته شود.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم، بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به شستشوی قبور شهدا و تعویض پرچم مزار این عزیزان اقدامات لازم را در شهر و روستاهای شهرستان اهر با همکاری شهرداری و دهیاری ها انجام دهد.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری، فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: بایستی با هر روشی که می توانیم در راه بسط، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، از خودگذشتگی کنیم.