اخبار منطقه ارسباران » اقتصادی
کد خبر : 19177
دوشنبه - 14 اسفند 1396 - 09:58
معاون فرماندار خداآفرین:

تدوین برنامه راهبردی پنج ساله توسعه در خمارلو، لازمه تحقق چشم اندازهای این شهر است

معاون فرماندار خداآفرین تدوین برنامه راهبردی پنج ساله توسعه شهر خمارلو را لازمه تحقق برنامه ها و چشم اندازهای این شهر دانست.

تدوین برنامه راهبردی پنج ساله توسعه در خمارلو، لازمه تحقق چشم اندازهای این شهر است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس بابک رضی منش در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ضمن تاکید بر تدوین برنامه پنج ساله توسعه شهر خمارلو با رویکرد گردشگری، گفت: با تدوین این برنامه راهبردی و تعریف سیاست های کلی و جزئی می توان مسیر توسعه پایدار شهر را ترسیم و به سمت چشم اندازهای آینده حرکت کرد.

وی با اشاره به الزامات قانونی این سند از جمله ماده ۱۵ قانون نوسازی و عمران شهری و ماده ۲۵ آئین نامه مالی شهرداری ها، گردشگری را بزرگترین ظرفیت و پتاسیل این شهر برشمرد و افزود: برنامه ریزی و استفاده حداکثری از این ظرفیت موجب رسیدن به درآمد پایدار شهری، ایجاد اشتغال و رونق شهر خمارلو به عنوان مرکز شهرستان خداآفرین می شود

معاون فرماندار خداآفرین در ادامه ضمن بیان وظایف و اولویت های شهرداری در برنامه ریزی شهری، گفت: شهرداری بایستی در خصوص هویت بخشی به سیما و کالبد شهر، شناسایی و ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری، ایجاد زیرساخت های گردشگری و گردش پذیری و حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه گردشگری، مدیریت نوین پسماند و برون سپاری خدمات اقداماتی انجام دهد.

مهندس رضی منش ادامه داد: با آبگیری کامل سد خداآفرین و اتمام پروژه سد قیزقلعه سی در سال ۹۷، شاهد تحولاتی شگرف در منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با طراحی شهرک های منفصل با کاربری گردشگری و توریستی مشرف به مخزن سد قیزقلعه سی و آماده نمودن پیکج های مناسب برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری، ضروری و مهم است.

معاون فرماندار شهرستان خداآفرین همچنین با بیان اینکه زیر ساخت و توسعه باید همزمان اتفاق بیفتد، تاکید کرد: شهرداری باید با عقلانیت توام با خلاقیت بعنوان متولی مدیریت شهری و نیز دوری از تصدی گری با روش های مدرن و سیستماتیک از تمام ابزارهای درآمدی استفاده کند و دارئی های سرمایه ای خود را افزایش داده و به دنبال منابع پایدار شهری باشد.

مهندس رضی منش در پایان سخنان خود کاهش میزان تخلفات ساختمانی و ضابطه مند بودن ساخت و سازهای یک شهر را از شاخصهای توسعه یافتگی شهر عنوان کرد و بر تطهیر شهر از تخلفات ساختمانی با اجرای قاطعانه ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها تاکید کرد.