به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، با حضور دستگاه های اجرایی شهرستان اهر، جلسه هماهنگی برون بخشی طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف ارتقاء سطح بهداشت شهرستان و استقبال از مسافران نوروزی برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در این جلسه با اشاره به ضرورت همدلی و اتحاد بین دستگاه های مختلف در پیشگیری و کنترل برخی مسائل و مشکلات در حوزه سلامت، گفت: امیدوارم در سایه همکاری اعضای این جلسه، شهروندان و مسافران نوروزی شهرستان در طول ایام نوروز در حوزه سلامت با مشکل خاصی روبرو نشوند. ‌

دکتر علی نیرپور از آمادگی کامل شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سه حوزه بهداشت، درمان و فوریت های اورژانس ۱۱۵ خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته درون سازمانی در حوزه های فوق تمامی واحد ها به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به مردم هستد.

وی با شاره به تعطیلی ادارات در ایام نوروز و فرصت طلبی برخی از کسبه ها و صاحبان مشاغل نسبت به انجام تخلف و رعایت نکردن مسائل بهداشتی نیز گفت: طی ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ بازدید های همکاران بهداشت محیط از اماکن و مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی از حساسیت خاصی برخوردار خواهد بود، به طوریکه از ساعت ۸ صبح تا ۸ عصر بازدید های ویژه ای از مراکز خواهند داشت و از ساعت ۸ عصر تا ۸ صبح نیز (اوقات شب) بازدید ها به صورت “آنکال” خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر از عموم شهرندان خواست در صورت داشتن شکایت، پیشنهاد و مشکلات بهداشتی با شماره های تلفن های ۱۹۰ (سامانه مدیریت نظارت و ارتباطات مردمی) و ۹۱۳۱ بهداشت محیط تماس بگیرند.

دکتر نیرپور در پایان با اشاره به حساسیت خدمات اورژانس” ۱۱۵″ نیز گفت: متاسفانه برخی از شهروندان به صورت ندانسته و ناخواسته با مزاحمت های تلفنی منجر به آزار و اذیت همکاران اورژانس ۱۱۵ می شوند که این گونه اقدامات در برخی موارد نتایج جبران ناپذیری به بیماران اورژانسی می زند.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم (ع) شهرستان اهر نیز در ادامه این جلسه ضمن انتقاد از استقرار کانکس های میوه فروشی در جوار درب ورودی بیمارستان گفت: در صورت بروز حوادث بحرانی مثل زلزله و … این کانکس ها و ترافیک ناشی از آنها علاوه بر بار فرهنگی منفی، مشکلات بسیار جدی بر روند امداد رسانی و خدمات درمانی وارد خواهد نمود که قابل جبران نخواهد بود.

دکتر جعفر مهدی زاده از مسئولین شهرداری خواست تا نسبت به رفع این مشکل، ورود جدی و مناسبی داشته باشند.

گفتنی است نمایندگان دستگاه های حاضر در این جلسه ضمن اعلام آمادگی شان نسبت به همکاری در طرح بسیج سلامت نوروزی، مسائل و مشکلات موجود در این حوزه را مورد نقد و بررسی قرار دادند.