اخبار منطقه ارسباران » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 19487
دوشنبه - 21 اسفند 1396 - 00:55
معاون فرماندار خداآفرین:

صدور پروانه ساختمانی رایگان برای طرح های گردشگری در خداآفرین

معاون فرماندار خداآفرین از صدور پروانه ساختمانی رایگان و تسریع در ارایه تسهیلات کم بهره برای طرح های گردشگری در این شهر خبر داد.

صدور پروانه ساختمانی رایگان برای طرح های گردشگری در خداآفرین

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس بابک رضی منش در هفتمین جلسه مشترک کمیته رصد وپایش اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر اینکه کارگروه باید تلاش نماید اعتبارات عمده وام های اشتغال زایی در حمایت از طرحهای گردشگری جذب شود، گفت: شهر خمارلو به دلیل موقعیت جغرافیایی مستعد گردشگری در اولویت توسعه گردشگری است که بنابراین شهرداری بایستی با استفاده از ظرفیت رویداد تبریز ۲۰۱۸ و با تلاش و برنامه ریزی در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای طرحهای گردشگری از جمله تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی و دفاتر خدمات مسافرتی و تاسیسات و اماکن گردشگری و اقامتی نظیر هتل، مهمانسرا، مسافرخانه و تاسیسات ورزشی مانند استخر، پروانه ساخت بدون عوارض و رایگان صادر نماید.

وی با بیان اینکه دولت با یک نگاه کلان به اعتبارات اشتغال روستایی در صدد ایجاد اشتغال پایدار و روحیه کار آفرینی در جوانان است، گفت: طرحهای شاخص و کلان درخداآفرین کمتر ارایه شده که باید در کنار بنگاه های زود بازده و کوچک، برای جذب سرمایه گذار در طرحهای کلان و نیازهای اساسی شهرستان تلاش شود.

معاون فرماندار خداآفرین در ادامه تاکید کرد: علاوه بر ظرفیت گردشگری شهرستان خداآفرین و شهر خمارلو، بایستی حمایت از طرحهای گردشگری و بوم گردی، تفریحی و توریستی و نیز متل رستوران، هتل و اقامتگاه های ارزان قیمت توجه ویژه ای صورت بگیرد.

مهندس رضی منش افزود: از طرح های بسته بندی و فرآوری عسل و نیز آبزی پروری به دلیل ارزش افزوده آن با پیگیری های انجام شده در قالب طرح های توسعه روستایی و با ارایه وام های کم بهره ۴ درصدی حمایت می شود که بنابراین باید در جهت ارایه طرحهای توجیهی در این حوزه تلاش شود.

وی همچنین اعلام کرد: ۹ طرح در حوزه جهاد کشاورزی از جمله سه طرح پرورش ماهی سردآبی با هزینه ۱۰میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال، سه طرح پرورش گاو شیری شامل دو طرح ۱۵ راسی و یک طرح ۱۰ راسی در مجموع با هزینه سه میلیارد و ۹۷میلیون ریال و همچنین طرح پرورش گوسفند یکصد راسی با هزینه ۶۱۹ میلیون ریال، طرح مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای با هزینه ۱۱میلیارد و ۱۰۶ میلیون ریال و نیز طرح تولید فرآورده های لبنی با هزینه ۸۰۰ میلیون ریال از جمله طرح های مصوبه جهاد کشاورزی در این جلسه می باشد.

وی در ادامه افزود: طرح تولید قطعات و ادوات کشاورزی با هزینه ۲۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از سوی صنعت، معدن و تجارت، طرح پرورش شتر با هزینه ۴ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال و طرح ایجاد میدان دواب با هزینه ۱۴ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال از سوی اداره امور عشایر از دیگر طرح های مصوب در این جلسه است.

معاون فرماندار خداآفرین در ادامه با اعلام اینکه صد درصد اعتبارات طرحهای اشتغال و توانمند سازی مددجویی با بیش از ۴ میلیارد تومان از طریق بانک ملی و بانک کشاورزی شهرستان جذب شده است، اظهار داشت: جذب صد درصدی این اعتبارات نشان از هماهنگی و عزم روسای دستگاه های اجرایی و همکاری روسای محترم بانک های عامل است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همت مضاعف بتوانیم نسبت به جذب برش شهرستانی اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در شهرستان موفق باشیم.

مهندس بابک رضی منش در پایان جلسه گفت: به دلیل وجود تنها یک بانک عامل از ۵ بانک عامل مصوبه کشوری در طرح ملی سامانه کارا با پیگیری ها و تلاش های انجام شده و قول مساعد مسئولین استانی مقرر شده تمام اعتبارات طرحهای اشتغال پایدار روستایی و عشایری خداآفرین از طریق بانک کشاورزی پرداخت شود.