به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس بابک رضی منش در هفتمین جلسه مشترک کمیته رصد وپایش اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر اینکه کارگروه باید تلاش نماید اعتبارات عمده وام های اشتغال زایی در حمایت از طرحهای گردشگری جذب شود، گفت: شهر خمارلو به دلیل موقعیت جغرافیایی مستعد گردشگری در اولویت توسعه گردشگری است که بنابراین شهرداری بایستی با استفاده از ظرفیت رویداد تبریز ۲۰۱۸ و با تلاش و برنامه ریزی در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای طرحهای گردشگری از جمله تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی و دفاتر خدمات مسافرتی و تاسیسات و اماکن گردشگری و اقامتی نظیر هتل، مهمانسرا، مسافرخانه و تاسیسات ورزشی مانند استخر، پروانه ساخت بدون عوارض و رایگان صادر نماید.

وی با بیان اینکه دولت با یک نگاه کلان به اعتبارات اشتغال روستایی در صدد ایجاد اشتغال پایدار و روحیه کار آفرینی در جوانان است، گفت: طرحهای شاخص و کلان درخداآفرین کمتر ارایه شده که باید در کنار بنگاه های زود بازده و کوچک، برای جذب سرمایه گذار در طرحهای کلان و نیازهای اساسی شهرستان تلاش شود.

معاون فرماندار خداآفرین در ادامه تاکید کرد: علاوه بر ظرفیت گردشگری شهرستان خداآفرین و شهر خمارلو، بایستی حمایت از طرحهای گردشگری و بوم گردی، تفریحی و توریستی و نیز متل رستوران، هتل و اقامتگاه های ارزان قیمت توجه ویژه ای صورت بگیرد.

مهندس رضی منش افزود: از طرح های بسته بندی و فرآوری عسل و نیز آبزی پروری به دلیل ارزش افزوده آن با پیگیری های انجام شده در قالب طرح های توسعه روستایی و با ارایه وام های کم بهره ۴ درصدی حمایت می شود که بنابراین باید در جهت ارایه طرحهای توجیهی در این حوزه تلاش شود.

وی همچنین اعلام کرد: ۹ طرح در حوزه جهاد کشاورزی از جمله سه طرح پرورش ماهی سردآبی با هزینه ۱۰میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال، سه طرح پرورش گاو شیری شامل دو طرح ۱۵ راسی و یک طرح ۱۰ راسی در مجموع با هزینه سه میلیارد و ۹۷میلیون ریال و همچنین طرح پرورش گوسفند یکصد راسی با هزینه ۶۱۹ میلیون ریال، طرح مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای با هزینه ۱۱میلیارد و ۱۰۶ میلیون ریال و نیز طرح تولید فرآورده های لبنی با هزینه ۸۰۰ میلیون ریال از جمله طرح های مصوبه جهاد کشاورزی در این جلسه می باشد.

وی در ادامه افزود: طرح تولید قطعات و ادوات کشاورزی با هزینه ۲۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از سوی صنعت، معدن و تجارت، طرح پرورش شتر با هزینه ۴ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال و طرح ایجاد میدان دواب با هزینه ۱۴ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال از سوی اداره امور عشایر از دیگر طرح های مصوب در این جلسه است.

معاون فرماندار خداآفرین در ادامه با اعلام اینکه صد درصد اعتبارات طرحهای اشتغال و توانمند سازی مددجویی با بیش از ۴ میلیارد تومان از طریق بانک ملی و بانک کشاورزی شهرستان جذب شده است، اظهار داشت: جذب صد درصدی این اعتبارات نشان از هماهنگی و عزم روسای دستگاه های اجرایی و همکاری روسای محترم بانک های عامل است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همت مضاعف بتوانیم نسبت به جذب برش شهرستانی اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در شهرستان موفق باشیم.

مهندس بابک رضی منش در پایان جلسه گفت: به دلیل وجود تنها یک بانک عامل از ۵ بانک عامل مصوبه کشوری در طرح ملی سامانه کارا با پیگیری ها و تلاش های انجام شده و قول مساعد مسئولین استانی مقرر شده تمام اعتبارات طرحهای اشتغال پایدار روستایی و عشایری خداآفرین از طریق بانک کشاورزی پرداخت شود.