به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر داود بهبودی در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی شهرستان اهر با بیان اینکه بایستی ریشه مشکلات شهرستان اهر با دقت شناسایی شود، گفت: وجود آمار بالای بیکاری و رکود در بخش گردشگری به وضعیت اقتصادی کشور ربطی ندارد، بلکه عملکرد من مدیر شهرستان و سختگیری های بی مورد است که با باعث فرار سرمایه گذاران و دلسردی فعالان اقتصادی می شود.

وی اظهار کرد: مایه خوشحالی است که مدیران دولتی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دور هم گرد آمده و مسائل و مشکلات را طرح می‌ کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه فضای شهرستان نسبت به سفر اوایل سال پویاتر و بانشاط‌ تر شده و این مایه امیدواری است، افزود: اگر درونزایی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است، باید به تمام داشته های زیرساختی، انسانی، تخصص و پتانسیل های بومی منطقه اتکا کنیم.

بهبودی ضمن اعلام اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی صرفا با اتکا به دولت اتفاق نخواهد افتاد و تنها بخشی از موضوع به دولت بر می‌گردد، تصریح کرد: همین که دستگاه های دولتی مراحل و ضوابط دست و پاگیر را حذف و فرایند صدور مجوزها را سرعت بخشند، بخش اعظمی از نقش دولت را در اقتصاد مقاومتی ایفا کرده اند.

وی یادآور شد: در هیچ جای دنیا قوانین و مقررات به منظور سخت گیری تدوین و وضع نشده اند، بلکه هدف از وضع قوانین تسهیل فضای فعالیت مردم و بخش خصوصی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: لازم است تمرکززدایی از مرکز و تفویض اختیار به مدیران شهرستان مورد توجه دستگاه های استان و کشور قرار گیرد تا مدیران شهرستان که دلسوزتر از دیگران نسبت به مشکلات شهرستان هستند، بتوانند به مردم و فعالان اقتصادی مساعدت لازم را بنمایند.

بهبودی متذکر شد: نهادهای مالی که به فعالان اقتصادی شهرستان تسهیلات پرداخت م ‎کنند باید توجه داشته باشند تسهیلات را هدفمند و با لحاظ اولویت‌ها و مزیت های شهرستان پرداخت نمایند.

وی ابراز داشت: بخشی از سیاست های اشتغالزایی که در کشور اجرا می شود، بر عهده سپاه و بسیج گذارده شده است، بر همین اساس از سپاه شهرستان انتظار می رود نسبت به فعال نمودن تسهیلات صندوق مشاغل خرد روستایی شهرستان اقدام کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از رفع مشکلات واحدهای بزرگی چون شرکت قند قانع اهر، اذعان داشت: امیدوارم مشکلات دیگر واحدهای تولیدی شهرستان نیز حل شود.

گفتنی است در این جلسه فرماندار شهرستان اهر و مدیران دستگاه‎های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، بسیج سازندگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک کشاورزی شهرستان و مدیران صندوق کارآفرینی امید، شرکت قند قانع، کشتارگاه صنعتی اهر و تنی چند از تولیدکنندگان شهرستان به ارائه گزارش عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان و بیان مسائل و مشکلات موجود پرداختند.