به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در آیین روز بزرگداشت شهدا گفت: شهدا با نثار خون خود، درس حریت و آزادگی و اقتدار را به ملت ایران آموختند و بزرگداشت مقام و منزلت آنان باید به فرهنگی عمومی و ماندگار تبدیل شود.

وی افزود: امنیت پایدار کشور عزیزمان را مدیون خون پاک شهدا و جان‌فشانی‌های ایثارگران هستیم و باید در راستای اعتلای مقام والای شهدا و فراگیری فرهنگ ایثار و شهادت کوشا باشیم.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: تکریم مقام و منزلت شهدا و خانواده های معظم آنان معطوف به یک روز خاص نبوده و ما وظیفه داریم هر لحظه و هر روز یاد و نام این عزیزان را زنده نگه داریم.

محمودی خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و الگو گیری از شخصیت و سیره زندگی آنان و صیانت از اهداف و آرمان های آنان بخشی از وظیفه جامعه در قبال شهداست که وظیفه داریم از دست آوردهای آنان تا آخرین قطره خونمان پاسداری کنیم.

وی در پایان بر ضرورت بازخوانی و ایفای نقش ها و مسئولیت های سنگین جامعه در قبال خون شهدا و ایثارگران به عنوان یک نیاز اساسی و فریضه ای فراموش ناشدنی تأکید کرد و اظهار داشت: همه باید در جهت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و نشر ارزش های والای دفاع مقدس و نکوداشت یاد و نام شهدا کوشا باشیم و این کمترین کار در قبال ایثارگری ها و جان فشانی های شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان است.