به گزار اهر خبر (اهر نیوز)، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر گفت: با توجه به ماشینی شدن زندگی اجتماعی و کم شدن تحرکات درمردم،  وضعیت جسمانی مردم در زنگ خطر قرار گرفته است.

جابر اسدی در ادامه گفت: برای مقابله با عدم ورزش در این شهرستان اقدامات ارزنده ای در زمینه ورزش های همگانی انجام داده ایم که نمونه آن، برگزاری ورزش های تخصصی صبحگاهی در پارک ها برای بانوان، برگزاری همایش های پیاده روی، دوچرخه سواری و بادبادک پرانی و … هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر افزود: خوشبختانه شهرستان اهر در زمینه کوهنوردی یکی از معدود شهرستان ها در سطح استان می باشد که به صورت منظم و هفتگی توسط چندین گروه کوهنوردی، برنامه های مختلفی در این زمینه  برگزار می کند.

وی برای بهتر شدن روند ورزش های همگانی در شهرستان، پیشنهاد احداث جاده سلامت در یک موقعیت مناسب در این شهرستان را داد که مورد موافقت اعضای این شورا قرار گرفت.

اسدی در انتهای سخنان خود افزود: ورزش های همگانی فقط بر عهده اداره ورزش و جوانان نیست، بلکه تمام ادارات و نهاد ها به همراه مردم عزیز در صورت گرفتن این کار دست بکار شوند.

 امام جمعه شهرستان اهر در این جلسه گفت: اسلام در تبیین ورزش های همگانی نقش بسیاری دارد که برای مثال با اقامه نمازهای روزانه واجب و مستحب و همچنین روزه گرفتن در ایام خاص، می تواند به عنوان یک ورزش همگانی امراض مختلف را از انسان دور کند.

آیت الله حاجی زاده گفت: در این روزها، زندگی مردم به نوعی می باشد که تحرکات جسمانی در کار های روزمره بسیار کمتر شده است.

وی با اظهار رضایتمندی از روند روبه رشد ورزش در اهر گفت، خوشبختانه ورزش اهر، با امکانات کمی که دارد نسبت به سال های قبل رشد خوبی دارد.

آیت الله حاجی زاده، برخی رفتار ها و سنت های برگزاری مجالس ترحیم در شهرستان اهر را اشتباه دانست و گفت: طولانی بودن روند مجالس ترحیم، میهمانی ها و برخی روش های اطلاع رسانی که به یک سنت و رفتار تبدیل شده است، برای میزبانان این مجالس واقعا سرسام آور است و باید با کمک دولت و مردم، این رفتار های غلط را به مرور زمان کاهش دهیم.

 امام جمعه اهر گفت: با توجه به ازدیاد مجالس ترحیم در روز های پنجشنبه، مناسب است مثل سایر شهر ها مجالس ترحیم به صورت گروهی و برای چند نفر یک مجلس برگزار شود.

آیت الله حاجی زاده ادامه داد: امروزه متاسفانه مجالس ترحیم به یک محل تبلیغات سیاسی تبدیل شده است و این کار به هیچ عنوان در راه خدا نیست.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ایام الله دهه مبارک فجر افزود: با گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، باید در انتقال مفاهیم انقلاب به فرزندانمان که روزهای سخت انقلاب را با چشمان خود ندیده اند، توجه بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه اهر در پایان گفت: تبیین انقلاب به جوانان و نوجوانان یکی از مسائل مهم می باشد که میتوانیم از طریق موسسات علمی، مدارس و… با انجام کار های جذاب، از جمله برگزاری مسابقات مختلف، اهدای جوایز و کتاب، این مفاهیم را به آنان انتقال دهیم.