به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اولین جشنواره آبگوشت سنتی اهر (اهر پیتی سی) به همت کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر اهر و با همکاری شهرداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری اهر در سینما قدس این شهرستان برگزار شد.

گفتنی است اجرای موسیقی عاشیقی و نمایش طنز توسط گروه های هنری اهری از برنامه های این جشنواره بود و در پایان جشنواره نیز ضیافت نهار آبگوشت با مشارکت غذاخوری های رستم زاده (حاج صیاد) و عظیم پور برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در حاشیه این جشنواره برگزاری جشنواره آبگوشت سنتی اهر را یک اقدام ارزشمند برای شناساندن غذاهای محلی این منطقه برشمرد و گفت: امیدواریم با تداوم این جشنواره ها شاهد رونق گردشگری، اشتغال و افزایش درآمد فعالان این عرصه باشیم.

بیت الله عبدالهی بر ضرورت جذب سرمایه گذاران در راستای رونق گردشگری شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: بایستی برگزاری جشنواره های متعدد و بومی برای معرفی توانمندی های شهرستان در اولویت های کاری مسئولان قرار گیرد.

وی در ادامه یکی از معضلات اصلی شهرستان را بیکاری جوانان و نبود فرصت های اشتغال عنوان کرد و گفت: حل این معضل در گرو حمایت از تولیدات بومی و اشتغال با عزم عمومی مردم و مسئولان است.

نماینده اهر و هریس در پایان گفت: از موانع مهم توسعه شهرستان، تکمیل پروژه بزرگراه اهر – تبریز است که بر اساس اعلام مسئولان استانی و کشوری، امسال شاهد اتمام این پروژه خواهیم بود.