به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی زارعی در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر اهر با آیت الله حاجی زاده، امام جمعه این شهرستان ضمن اعلام اینکه زبان و قالب هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی و ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده است، گفت: آثار و محتوایی که توسط هنرمندان تولید می شود بایستی هم تراز با شهدا و در شأن و انتظار دین اسلام باشد.

وی با اشاره به اینکه تابع امر ولایت بودن یکی از شاخصه های یک هنرمند انقلابی است، افزود: هنرمندان تابع امر ولایت مطلق فقیه هستند و همواره این را به خوبی نشان داده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با اشاره به نقش و جایگاه شهدا در زندگی فردی و اجتماعی افراد، خاطرنشان کرد: راه شهدا همواره روشن است و کسانی که ادامه دهنده این مسیر باشند، در واقع قدم در راه حقیقت گذاشته اند.

زارعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای گران قدر هشت سال دفاع مقدس و ادای احترام به مقام شامخ مرد عرصه هنر و قلم، شهید سید مرتضی آوینی ابراز کرد: وی نمونه کامل و بارز یک هنرمند انقلابی است.

وی با تأکید بر اینکه هنرمندان باید در معرفی و شناساندن اهداف و آرمان‌های شهدا کوشا باشند، افزود: باید حماسه آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای نسل های آینده این مرز و بوم احیا و معرفی شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آنچه در دفاع مقدس مهم است نمایش عزت و شرف مردم غیرتمند و عزتمند ایران به جهانیان بود که توانستند از کشورمان دفاع کنند.

مهدی زارعی در پایان گفت: دیدار با خانواده های شهدای هنرمند، پیشکسوتان هنرمند، برگزاری چندین نمایشگاه هنری، برگزاری ورکشاپ های تخصصی هنر، یادواره شهدای هنرمند شهرستان اهر و چندین برنامه دیگر شاخص از  برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در شهرستان اهر می باشد.