به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اهر از تشکیل ستاد اجرایی حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این شهرستان خبر داد و گفت: حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان، فراهم نمودن بست و زمینه تولید و اشتغال، فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی از طریق تریبون های عمومی و اعتمادسازی بین مردم از طریق ارتقاء کیفیت تولیدات و خدمات از جمله الزامات این ستاد اجرایی خواهد بود.

وی با اعلام اینکه رئیس جمهور در راستای تحقق شعار سال دستگاه های اجرایی را ملزم به استفاده از کالای ایرانی کرده اند و ما نیز موظف هستیم این سیاست را در شهرستان اجرایی کنیم، گفت: با توجه به اینکه دستگاه های اجرایی ملزم به خرید کالای ایرانی شده اند، تولیدکنندگان نیز بایستی به ارتقاء کیفیت تولیدات خود توجه ویژه ای داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم تبدیل استفاده از کالای ایرانی به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه تأکید کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و اگر آن گونه که مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی می اندیشند، عمل کنیم به منزله فراهم کردن زمینه تولید و اشتغال است.

محمودی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی زمانی مؤثر خواهد بود که تولیدکنندگان اعتماد عمومی مردم را جلب کنند، گفت: زمانی که تولیدکنندگان محصولی با کیفیت و متناسب با نیاز مصرف کنندگان در اختیار مردم گذاشتند، یقیناً مردم به تولید داخلی اعتماد کرده و از مصرف کالاهای وارداتی خودداری می کند.

وی با ذکر اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر کماکان با قوت هرچه تمام به فعالیت های خود ادامه می دهد، گفت: امسال با وجود تغییر شعار سال ولی اولویت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر در راستای حمایت از تولید داخلی و اشتغال خواهد بود.

فرماندار اهر در پایان از اشتغال زایی برای ۶۰۰ نفر در سال گذشته توسط دستگاه های اجرایی خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ از محل تسهیلات روستایی و عشایری برای ۵۵ طرح وام مصوب شده است که ۴۴۲ نفر میزان اشتغال زایی آن خواهد بود.