به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمدعلی اسدپور در جلسه کارگروه مدیریت پسماند و مخاطرات زیست محیطی شهرستان خداآفرین با بیان اینکه پسماند به عنوان یک تهدید برای محیط زیست است، گفت: با توجه به اینکه سلامت و بهداشت عمومی مردم مهم است، بایستی محلی برای دفن بهداشتی زباله در شهرستان خداآفرین با رعایت تمام مسائل زیست محیطی شناسایی و تعیین گردد.

وی مسئله پسماند را یک مسئله اساسی در دنیای امروز وجمع آوری ودفع زباله ها را بعنوان یکی از دغدغه های جوامع بشری دانست و افزود: مدیریت پسماند و به ویژه زباله های غیر قابل بازیافت از جمله پلاستیک در محیط زیست باید جدی گرفته شود.

فرماندار خداآفرین در ادامه با تاکید بر ضرورت تعیین محل جدید دفن بهداشتی زباله در بخش مرکزی تصریح کرد: شهرداری نسبت به شناسایی و تعیین محل زباله گاه جدید در این بخش با مهلت ۲۰ روزه اقدام نماید .

اسدپور همچنین با بیان اینکه زباله گاهها باید در فاصله ۵۰ کیلومتری از یکدیگر ایجاد شود، ایجاد زباله گاه در بخشهای منجوان و گرمادوز را نیز ضروری دانست و گفت: در بخش منجوان به دلیل قرار گیری این بخش در منطقه حفاظت شده و پارک جنگلی اکیپ مشترک با مهلت ۱۰ روزه نسبت به شناسایی و تعیین محل مناسب زباله گاه اقدام و محیط زیست نیز با مهلت ۴۵ روزه نسبت به تایید و تصویب این محل اقدام نمایند،

وی در ادامه گفت: تا زمان تعیین و تصویب زباله گاه بخش منجوان، منطقه آزاد ارس با همکاری شرکت تعاونی دهیاران نسبت به دفن بهداشتی زباله ها اقدام نمایند تا از رها سازی آن در محیط زیست جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان خداآفرین همچنین با تاکید برجمع آوری زباله های رها شده در روستا ها نیز گفت: دهیاران با دریافت هزینه جمع آوری پسماند روستایی از روستاییان موظف هستند با نظارت بهداشت و بخشداران نسبت به جمع آوری زباله ها از روستاها اقدام نمایند.

مهندس اسدپور در پایان گفت: مراکز بهداشتی ودرمانی شهرستان نیز باید نسبت به بی خطر سازی زباله های عفونی در سطح شهرستان اقدام نماید.