به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صمد علی اکبرزاده اهری در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر سال ۱۳۹۷ با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای تمامی حوزه ها و شاخص ها است، گفت: ما غیر از فرهنگ چیزی نداریم که بر همسن اساس باید برای مسائل فرهنگی زمان و اعتبار کافی در نظر گیریم.

وی با اعلام اینکه هر فردی که در جامعه زندگی می کند می تواند در ارتقاء فرهنگ نقش مؤثری داشته باشد، افزود: دغدغه مسائل فرهنگی نه تنها فقط بر عهده یک شخص نیست، بلکه باید تمامی دستگاه ها و نهادها دغدغه فرهنگی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر در ادامه از اختصاص ۱۰ درصد بودجه عمومی شهرداری برای برنامه های فرهنگی خبر داد و گفت: معضلات و ناهنجاری های جامعه می طلبد تا در عرصه‌ فرهنگی ضمن آنکه زمانی بیشتری صرف کنیم، باید هزینه بیشتری نیز به این عرصه تخصیص یابد که علی رغم کمبود منابع مالی در صدد هستیم تا شهرداری و شورای شهر اهر در فعالیت های فرهنگی پیشگام باشد.

علی اکبرزاده در پایان با بیان اینکه با جلب مشارکت های مردمی در عرصه فرهنگ می توانیم نتیجه مثبتی دریافت کنیم، گفت: طبق ملاقاتی که با شهردار تبریز داشتیم، قرار بر این شد که شهرداری تبریز با خریداری و در اختیار گذاشتن یک دستگاه اتوبوس در اهر کتابخانه سیار راه اندازی کنیم تا از احداث کتابخانه در مناطق محروم و کم برخوردار نیز غافل نشویم.