به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر شجاعی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر گفت: سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان اهر جهت جلب مشارکت های خیرین، بیستم اردیبهشت سال جاری در تهران برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به  تصمیمات اتخاذ شده، قرار است تا سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار اهر پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شود که به همین منظور فعلاً سالن اجتماعات مجمع خیرین مدرسه ساز تهران را برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته ایم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر از احداث ۶ باب مدرسه خیرساز در شهرستان اهر خبر داد و افزود: این مدارس خیرساز که نتیجه جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان اهر در سال گذشته بود، هم اکنون در حال احداث هستند و بر اساس بررسی هایی که صورت گرفته، ۳۲ مدرسه در شهرستان اهر به احداث و مرمت نیاز دارد.

شجاعی یک صد دستگاه کامپیوتر و ۳۰ دستگاه کپی، ۴۰ دستگاه چاپگر، ۴۰ دستگاه پروژکتور، ۴۰۰ صندلی دانش آموزی، ۲۰۰ صندلی آموزگار و ۱۰۰ میز آموزگار را از نیازمندی های آموزش و پرورش اهر عنوان کرد و ادامه داد: علی رغم اینکه سالانه تعدادی تجهیزات از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی تأمین می شوند اما با این وجود هنوز کمبودهای بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه دبیرستان ۱۲ کلاسه والفجر که در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران دچار آسیب دیدگی شده بود، اکنون نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است، گفت: در زلزله سال ۹۱ کارشناسان در بازدید از دبیرستان ۱۲ کلاسه والفجر اعلام کردند که آسیب زیادی ندیده ولی نمی توان استفاده کرد که اکنون اگر بخواهیم از این مدرسه استفاده کنیم می بایست مقاوم‌سازی شده و برای مقاوم سازی نیز به ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیازمندیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر تصریح کرد: بنیاد علوی قرار است ۱۴۰۰ باب کلاس درس احداث کند اما تاکنون شاهد هستیم که در استان آذربایجان شرقی تنها شهرستان ملکان توانسته با همراهی مسئولان محلی و نماینده مجلس ۴۰ باب از این کلاس درس را برای شهرستان جذب کند.

جعفر شجاعی با ذکر اینکه بنیاد برکت در طول سال‌ های گذشته ۴ باب مدرسه در شهرستان اهر احداث کرده است، بیان کرد: در حال حاضر احداث مدرسه ۱۲ کلاسه بالای ۲ میلیارد تومان هزینه دارد و مدارسی که بنیاد برکت احداث کرده از نظر بنا، مستحکم و کیفیت خوبی دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هنرستان امیرکبیر اهر از فضای مطلوبی برخوردار نبوده و نیازمند بازسازی است، خاطرنشان کرد: دبستان شهید هاشمی نژاد، دبستان شهید عمله زاده، هنرستان امیرکبیر و دبیرستان والفجر شهرستان اهر در حال حاضر به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر در پایان گفت: هر ساله هزینه ای برای گرامیداشت روز معلم در شهرستان ها تخصیص می یافت و امسال نیز سومین سالی است که ریالی برای گرامیداشت روز معلم به شهرستان اهر تخصیص نمی یابد.