به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ایده های نو و خلاقیت در برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز، گفت: بهتر است تا جشنواره هایی همچون جشنواره خیرین مدرسه ساز را حالت تکراری خارج کرده و از ایده‌های نو مثل تغییر محل برگزاری استفاده شود.

وی با بیان اینکه همه باید به دنبال خیرین مدرسه سازی باشیم که علاقه مند به مشارکت در امر مدرسه سازی هستند تا حداقل بتوانیم گره از مشکلات آموزش و پرورش باز کنیم، گفت: دست اندرکاران جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان اهر توجه داشته باشند که در برگزاری جشنواره هزینه ها را به حداقل برسانند.

امام جمعه اهر در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه بیشتر شدن تعطیلات مدارس در مناسبت های مختلف و بارش برف و کولاک در تحصیلات دانش آموزان خلل ایجاد می کند، بیان داشت: در حوزه علم افت کرده ایم و با رکود مواجه هستیم که برای خروج از رکود علمی لازم است تا جهاد علمی در جامعه شکل گیرد.

آیت الله حاجی زاده تصریح کرد: در جهت پیشرفت حوزه تعلیم و تربیت بایستی برای مسائل آموزشی و تربیتی برنامه تدوین شود تا بدین طریق بتوانیم افت تحصیلی و تربیتی را در منطقه جبران کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه جلب مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی در واقع زنده نگه داشتن تعامل و همکاری است، اظهار داشت: اگر مسئولی در خصوص جلب مشارکت مردم ارتباط تنگاتنگی نداشته باشد، نمی تواند موفقیتی کسب کند.

امام جمعه شهرستان اهر در پایان با اعلام اینکه دولت در حال حاضر از نظر مالی در تنگنا قرار دارد و با امکانات موجود نمی‌ تواند پاسخگوی تمامی مشکلات باشد، گفت: حرکت به سمت خیرین و مردمی بودن که در اولویت دولت قرار گرفته توان حل مشکلات جامعه را فراهم می کند و بهره گیری از ظرفیت های مردم و خیرین برکاتی بسیاری به همراه داشته است.