به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم عبدالهی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اهر ضمن تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر مصرف بخش کشاورزی این شهرستان در زمان های توزیع آب، گفت: در زمانی که آب از سد ستارخان رهاسازی می‌شودبایستی ضابطین قضایی به صورت جدی از مبدأ تا مقصد بر نحوه توزیع آب نظارت داشته باشند.

وی با اعلام اینکه مدیریت منابع آبی شهرستان اهر در شرایط بحرانی لازم و ضروری است، اظهار داشت: بایستی مدیریت دقیق در توزیع منابع آبی با در نظر گرفتن اولویت های مصرفی در بخش های مختلف همچون شرب، کشاورزی و صنعتی اتخاذ شود تا مشکل بحران اب را پشت سر بگذاریم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر با اشاره به اینکه نظارت دقیق بر نحوه توزیع از سرقت و هدر رفت منابع آبی جلوگیری می‌کند، بیان داشت: اگر تصمیم بر این شده تا برخی محصولات کشاورزی مثلاً لوبیا و برنج کشت نشود، حتماً باید کشت نشود و در صورتی که ضابطین خاص گزارش دهند، با متخلفان برخورد می کنیم.

عبدالهی تصریح کرد: دستگاه های ذیربط حتماً پیش از رهاسازی آب از سد ستارخان با ارائه برنامه مشخص دادستانی شهرستان اهر را مطلع کنند و زمان، مبدأ و مقصد آب را طی برنامه جامع به دستگاه های تصمیم گیرنده شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اطلاع داده شود.

وی در پایان بابیان اینکه بایستی دستگاه‌ های مربوطه برای فعالان بخش کشاورزی و صنعتی در خصوص نحوه مصرف در زمان های بحرانی آموزش های لازم را ارائه دهند، گفت: با توجه به شرایط فعلی منابع آبی شهرستان اهر، جهاد کشاورزی موظف است تا آموزش نحوه مصرف آب در زمان های بحرانی را به کشاورزان طی کلاس های آموزشی ارائه دهد.