به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر با اعلام اینکه دستگاه قضایی شهرستان اهر با کسانی که به صورت غیرمجاز آب برداشت می کنند، برخورد کرده و خواهد کرد، گفت: مدیریت جهاد کشاورزی و امور منابع آب شهرستان اهر درخواست می کنیم کسانی که به صورت غیرمجاز آب برداشت می‌ کنند را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های ذیربط برای مدیریت منابع آبی باید برنامه داشته باشند، اظهار داشت: مهم ترین مسئله در زمینه مدیریت منابع آبی، برنامه ریزی است که مشخص شود سهم بخش های شرب، کشاورزی و صنعت چه میزان خواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در ادامه خواستار برنامه ریزی مدیریت منابع آبی شهرستان اهر در وضعیت فعلی شد و افزود: با توجه به حساسیتی که در مسئله آب و مصرف آن وجود دارد، مردم بر این باور رسیده اند که صرفه جویی حداقلی در مصرف آب ضرورت دارد.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه برنامه‌ ها برای مدیریت منابع آبی و تقسیم‌ بندی منابع آبی شهرستان اهر باید دقیق باشد تا مانع از تشدید بحران کم‌ آبی شود، گفت: شغل اصلی مردم این شهرستان عمدتاً کشاورزی بوده و از این طریق تأمین معاش می‌ کنند اما متأسفانه آن‌ طور که باید و شاید نمی‌ توانیم از باغات بهره‌ وری لازم را انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر برنامه ریزی دقیق در مدیریت منابع فعلی آب شهرستان اهر نباشد، نمی توان تضمین تأمین آب مورد نیاز را داد، گفت: مهندسین و کارشناسان با همفکری باید برای مدیریت منابع آبی برنامه ارائه دهند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر، ضمن آنکه سد ستارخان را نعمتی گران بها برای این شهرستان عنوان کرده و از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست، بیان کرد: سد ستارخان احیا کننده شهرستان اهر و حتی منطقه بوده و در جلوگیری از مهاجرت و تثبیت منطقه نقش مؤثری داشته است.

حجت الاسلام محمدعلی نظری در پایان با اشاره به اینکه اغلب کوه تپه های شهرستان اهر متعلق به منابع طبیعی است که تبدیل به باغ شده اند، ابراز داشت: شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر در صورتی که احساس کند آب شرب شهرستان در خطر است، بدون اغماض باید منابع آبی را برای تأمین آب شرب اختصاص دهد.