به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر ضمن بیان اینکه با پیگیری‌ های انجام شده، فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه تبدیل خواهد شد، گفت: جداسازی برخی از حوزه‌ های انتخابیه در استان و کشور در کمیسیون شوراها تحت بررسی است که هنوز به تصویب نرسیده است.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل بزرگراه تبریز – هریس – اهر اظهار کرد: وزیر راه به صورت جدی موضوع تکمیل بزرگراه تبریز – هریس – اهر را پیگیری می کند و ضروری است مسئولان شهرستان نیز با هدف شتاب بخشیدن به تکمیل آن همکاری های لازم را داشته باشند.

نماینده مردم اهر و هریس با بیان اینکه با هدف اشتغال زایی و رونق شهرک صنعتی شهرستان اهر، مجوز احداث کارخانه فولاد دریافت شده است، گفت: تأمین زیرساخت های لازم برای حضور بخش خصوصی در شهرک صنعتی این شهرستان ضروری است، چون برای احداث و راه اندازی کارخانه فولاد در این شهرک نیازمند برق ۶.۵ مگاواتی هستیم که در حال حاضر ۴ مگاوات برق در این شهرک قابل استفاده می باشد.

عبدالهی ضمن اعلام اینکه با تأمین زیرساخت های مورد نیاز در شهرک صنعتی این شهرستان، مطمعنا تعداد سرمایه‌ گذاران افزایش خواهد یافت، اضافه کرد: پیشرفت اقتصادی اهر با حمایت شهروندان در خرید کالای ایرانی و به ویژه کالاهای تولید شده در شهرستان محقق خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برخی بهانه تراشی ها توسط ادارات در این شهرستان، گفت: برخی از ادارات در این شهرستان با عنوان بخشنامه، قانون و غیره مانع شتاب گرفتن توسعه در این شهرستان می شوند که باید این موضوع حل شود.

بیت الله عبدالهی در ادامه به عدم حمایت بانک های استانی از بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه بانک های عامل استانی از بخش خصوصی و سرمایه گذاران حمایت لازم را نداشته که این اقدامات یکی از عوامل بیکاری محسوب می شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر بر اساس بررسی‌ های انجام شده یکی از مهم‌ ترین عواملی که موجب عدم سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در شهرستان‌ ها است، عدم حمایت بانک‌ های عامل استانی و برخی کم کاری‌ ها است.