به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر شجاعی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه در سال گذشته ۱ میلیارد و ۵ میلیون تومان کمک های مردمی برای مدارس شهرستان اهر جمع آوری شد، گفت: علی رغم این که آموزش و پرورش اهر در طول سال گذشته با تنگنای مالی مواجه بود، اما مردم شهرستان دستگاه تعلیم و تربیت را تنها نگذاشتند.

وی افزود: ۱۰۵ باب مدرسه در داخل شهر اهر و ۱۷۵ مدرسه در روستاهای شهرستان اهر وجود دارد که اگر این میزان مشارکت مردمی را تقسیم بر این تعداد مدارس کنیم، خواهیم دید که باز هم کمبودهای بسیاری وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش اهر با بیان اینکه ادارات گاز و برق نیز همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشته اند، گفت: طی آذرماه سال ۹۵ که نخستین جشنواره خیرین مدرسه ساز اهر در تهران برگزار شد، ۲۴ باب مدرسه خیران تعهد کردند که از این تعداد احداث ۲۰ باب مدرسه به اتمام رسیده و یا در حال احداث است.

شجاعی گفت: مدارس ۲ کلاسه روستاهای یایجلو، دیزبین، ملالار و دامن آباد، یک کلاسه روستاهای پیره یوسفیان، نجف خانلو، حصار سیدلر، هلان، سه کلاسه روستای قلندر از جمله مدارس در احداث خیرین مدرسه ساز در شهرستان اهر است.

وی در ادامه بر لزوم مشارکت دستگاه‌ ها در اجرای برنامه‌ های هفته معلم در شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: هر کسی به هر طریقی با آموزش و پرورش در ارتباط می باشد که امیدواریم حداقل با حضور در مدارس و دلجویی از تلاش معلمان، در گرامیداشت هفته معلم سهیم باشند.

مدیر آموزش و پرورش اهر در پایان از برگزاری سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز و مدرسه یار شهرستان اهر در تهران خبر داد و یادآور شد: سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز و مدرسه یار شهرستان اهر ۲۰ اردیبهشت‌ ماه در تهران برگزار می‌ شود که از همه خیرین و مسئولین تقاضا داریم تا در راستای رفع نیازهای آموزش و پرورش یاری رسان این جشنواره باشند.