فرماندار اهر گفت: ۹۰ درصد پروژه بزرگراه اهر – تبریز در حوزه استحفاظی شهرستان اهر به اتمام رسیده است.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان با اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: در حال حاضر از پروژه بزرگراه اهر – تبریز در حوزه استحفاظی شهرستان اهر ۱۰ کیلومتر باقی مانده که با پیگیری های لازم و حل معارضین این مسیر پروژه با قوت اجرا می‌ شود.

وی تدوین سند تدبیر توسعه شهرستان اهر را مهمترین گام در راستای توسعه شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: دهیاران محور انجام اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان تعیین شده اند.

فرماندار شهرستان اهر افزود: در جهت تسهیل در مراجعات سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های کشاورزی، ۱۳۵ طرح توجیه دار در بخش کشاورزی برای سرمایه گذاری و اشتغال متقاضیان روستایی از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر تهیه شده که روستائیان می توانند با تسهیلات کم بهره بانکی تنها با سه درصد کارمزد برای ایجاد اشتغال پایدار و مشاغل خانگی استفاده کنند.

عابدی از احداث کارخانه تولید انجیر خشک با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و رفع مشکلات کارخانه قند قانع خبر داد و گفت: ۲۹۶ واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که ۲۲ طرح صنعت و معدن و ۲۷۳ طرح کشاورزی است.

عابدی در پایان از دیگر تلاش های انجام شده توسط ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر را آغاز فعالیت بزرگترین طرح تولیدی  منطقه در حوزه معدن مس انجرد عنوان کرد و افزود: تاکنون بالغ بر سه هزار میلیارد ریال برای تجهیز و نصب ماشین آلات با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد آن هزینه شده که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این پروژه عظیم معدنی در اهر باشیم.