به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میر احد حسینی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته کارگر در جمع اصحاب رسانه با اعلام اینکه در  آذربایجان شرقی یک میلیون ۱۸۷ هزار و ۳۱۱ نفر شاغل هستند، اظهار کرد: ۱۴۰ هزار نفر بیکار در سطح استان آذربایجان شرقی وجود دارد که نرخ بیکاری استان ۱۰.۷ درصد است.

وی افزود: از این رو تلاش می کنیم هر سال ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا نرخ بیکاری استان ثابت بماند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه ۶۸۰ هزار نفر مشمول قانون کار در استان وجود دارد که به تبع آن بیمه هستند، گفت: حدود ۶۷۲ هزار و ۹۵۳ نفر بیمه شده اجباری و اصلی در استان وجود دارد.

حسینی با اعلام اینکه پنج هزار تعاونی در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: در سطح استان آذربایجان شرقی چهار هزار و ۱۷۲ تعاونی فعال هستند که حدود یک میلیون و ۳۴۵ نفر عضو دارند.

وی همچنین حجم سرمایه گذاری اولیه بخش تعاون در استان را ۳۰ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در مجموع ۶۹ هزار نفر در بخش تعاون به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند که این افراد ۴۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه تاکنون در بخش تعاون مسکن نیز ۲۸ هزار واحد مسکونی به افراد فاقد مسکن تحویل داده شده است، تصریح کرد: خوشبختانه این ارقام نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده و حدود هفت هزار مسکن نیز در دست اقدام است.

وی اذعان کرد: درحال حاضر وضعیت بخش تعاونی های تولیدی مطلوب است، به طوریکه برخی از تعاونی های مرزی و عشایری سالانه  ۸۹ هزار و ۷۶۷ هزار دلار صادرات دارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب مشاغل خانگی تسهیلات ارائه شده است، اظهار کرد: این تسهیلات بین دستگاه های متولی ایجاد اشتغال توزیع شده است و حدود ۸۰۰ هزار نفر را که درخواست تسهیلات کرده بودند به بانک ها معرفی شده اند.

میر احد حسینی افزود: از تعداد ۸۰۰ هزار نفر که درخواست تسهیلات کرده بودند، تاکنون برای دو هزار نفر از محل مشاغل خانگی به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعطا شده است.

وی با بیان اینکه سهم آذربایجان‌ شرقی از اشتغال فراگیر ۸۷۳ میلیارد تومان است، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان طرح در قالب اشتغال فراگیر به بانک ها معرفی شده است که حدود سه میلیارد تومان آن توسط بانک ها پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ شرقی همچنین گفت: سهم آذربایجان شرقی از تسهیلات اشتغال روستایی ۳۵۰ میلیارد تومان است که ۱۵۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است

حسینی افزود: در بحث اشتغال روستایی هشت هزار و ۵۰۰ نفر درخواست تسهیلات داده اند که یک هزار و ۱۰۰ طرح با مبلغ آن ۱۷۰ میلیارد تومان به بانک ها پیشنهاد شده است.

وی در پایان با بیان این‌که ۵۶۲ کمیته ایمنی و حفاظتی جهت صیانت از نیروی کار و جلوگیری از آسیب‌ های ناشی از کار ایجاد شده است، تصریح کرد: ۵۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای تولیدی استان ایجاد شده است که از این تعداد ۴۳۰ مورد تشکل کارگری و ۹۰ مورد نیز تشکل کارفرمایی هستند.