به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، لایحه بودجه ۴۵۰ میلیارد ریالی سال ۱۳۹۶ شهرداری اهر عصر امروز شنبه به صحن شورای اسلامی شهر اهر تقدیم شد که در این لایحه شامل ۹ فصل است.

مرتضی اعیانی در حاشیه تقدیم لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری اهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجموع بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری اهر ۴۵۰ میلیارد ریال بوده که شصت درصد این بودجه مربوط به پروژه های عمرانی و ۴۰ درصد متعلق به هزینه های اداری می باشد.

شهردار اهر با اشاره به افزایش ۱۲ درصد بودجه سال ۹۶ شهرداری اهر، افزود: کل بودجه امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان بود و تاکنون ۷۰ درصد آن تحقق یافته که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته این رقم را به بالای ۹۰ درصد افزایش یابد.

وی با ذکر اینکه ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از بودجه سال آینده جهت احداث سرویس های عمومی در سطح شهر اهر تخصیص خواهد یافت، اظهار کرد: از سوی دیگر نزدیک به ۹ میلیارد تومان اعتبار در راستای آسفالت ریزی و جدول کاری در لایحه بودجه آمده است.

اعیانی اعتبار ۲ میلیارد تومان برای پیاده‌روسازی و ماشین‌آلات، ۳ میلیارد تومانی برای تأسیسات درآمد زا، ۲ میلیارد تومان برای توسعه پارک های محله ای و فضاهای سبز، ۳۰۰ میلیون تومان جهت ایجاد شهربازی در پارک های محله ای و ۳۰۰ میلیون تومان برای فعالیت های فرهنگی را از دیگر عناوین لایحه بودجه سال آینده ذکر کرد.

شهردار اهر در خاتمه با تاکید بر اینکه سعی می کنیم برای تداوم بخشیدن به روند احداث پارک ولایت شهرستان اهر بودجه جداگانه ای تخصیص دهیم، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که بالای ۵ میلیارد تومان اعتبار از طریق جذب سرمایه گذار و جلب مشارکت های سرمایه گذاری به جهت تسریع در روند احداثی پارک و تامین منابع مالی شود و این اقدام صرفاً برای پارک ولایت خواهد بود در حالی که برای این پارک ۱۴ نوع کاربری مختلف تعریف شده است.

منبع: مهر