به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه مدیریت بحران شهرستان اهر که در روستای بالی قشلاق برگزار شد، از تخریب کامل ۸ واحد مسکونی در روستاهای سیل زده بالی قشلاق و سویدلو بر اثر وقوع سیل خبر داد و گفت: روز گذشته وقوع سیل در روستاهای باللی قشلاق، ساری سولی، نجف خانلو، دمیرتپه و سویدلو موجب وارد شدن خسارت به زیرساخت ها و واحدهای مسکونی شده است.

وی با اعلام اینکه در محموع به بیش از ۳۰ واحد مسکونی در روستاهای سیل زد خسارت وارد شده است، افزود: ۸ واحد مسکونی در روستاها به طور صددرصد تخریب، ۱۱ واحد پبین ۳۰ تا ۶۰ درصد و  ۱۵ واحد مسکونی دیگر نیز کمتر از ۳۰ درصد خسارت دیده اند.

فرماندار اهر در ادامه گفت: بلافاصله پس از گزارش های اولیه مبنی بر وقوع سیل در روستاهای این شهرستان، ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر در محل حادثه نشست فوق العاده داشت که در این نشست دستگاه های خدمات رسان مکلف به برقراری مجدد خدمات زیربنایی از جمله آب شرب، گاز و برق شدند و اکنون نیز در حال حاضر برق، گاز و آب هیچ یک از روستاهای سیل‌زده قطع نیست.

محمودی با بیان اینکه در حال حاضر با همکاری دستگاه های امدادرسان، خانواده هایی که سیل واحد های مسکونی آنها را تخریب کرده، اسکان اضطراری یافته و در بین آن ها اقلام مورد نیاز توزیع شده است، تأکید کرد: علاوه بر این ها اکیپ سیار خدمات درمانی متشکل از پزشک متخصص با تمامی امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی در حال ارائه خدمات پزشکی به خانواده های سیل زده هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر همچنین گفت: خوشبختانه در روستاهای سیل زده مصدوم و تلفات جانی نداشتیم و تمامی اهالی در سلامت کامل هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: طبق جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر، بنیاد مسکن موظف به برآورد خسارت های سیل به واحدهای مسکونی شد و دستگاه های خدمات رسان مکلف شدند تا ضمن برقراری مجدد آب، برق و گاز، بر نحوه خدمات رسانی به خانواده های آسیب دیده نیز نظارت مستمری داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان میزان خسارت اوایه سیل به تأسیسات زیرساختی در روستاهای سیل زده شهرستان اهر را بیش از ۲ میلیارد تومان برآورد کرد و خاطرنشان کرد: در این حادثه ۵۰ رأس از دام های سبک و سنگین خانواده های روستایی سیل زده این شهرستان تلف شده است.