به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، داود بهبودی در حاشیه سفر به شهرستان ورزقان و بازدید از سد حاجیلار چای اظهار کرد: سد حاجیلار چای در منطقه ورزقان با هدف تامین آب صنعت، کشاورزی و آب شرب روستایی بر روی رودخانه حاجیلار چای در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در هر جا آب وجود دارد بستر توسعه نیز فراهم بوده و از این جهت کمبودی در شهرستان ورزقان احساس نمی‌شود، افزود: با احداث سد حاجیلارچای و تامین آب صنایع مس و سایر صنایع بزرگ منطقه ظرفیت‌های بسیار خوبی فراهم خواهد شد.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان شرقی اذعان داشت: با وجود اینکه ورزقان یک شهرستان محروم تلقی می‌شد؛ در حال حاضر در آستانه نقطه عطفی قرار گرفته و از لحاظ زیرساخت هایی مثل، دسترسی به آب از طریق سد حاجیلار و چند سد کوچک و انرژی، جاده دسترسی از طریق دو محور تبریز- خواجه – ورزقان و تبریز- اسپیران- ورزقان، وضعیت بسیار مطلوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: خود شهرستان هم به دلیل ظرفیت‌هایی که دارد قابل سرمایه گذاری است و با تکیه بر ظرفیت‌هایی مثل صنعت گردشگری و جاذبه های تاریخی و طبیعی، وجود ذخایر معدنی وسیعی از کانسارهای مس، سنگ آهن و طلا می تواند پیشرفت های قابل توجهی داشته باشد و راه توسعه را به سرعت در پیش گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی تصریح کرد: ورزقان از جهت درون‌زایی اقتصادی در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و معدن موقعیت مطلوبی دارد و در عرصه برون‌گرایی اقتصاد و صادرات محصولات، جذب منابع مالی، سرمایه خارجی و فناوری های نوین برای استقرار صنایع جدید می‌تواند گام‌های موثری بردارد.

بهبودی متذکر شد: با توجه به وحدت و همدلی که اکنون بین مسئولین شهرستان حاکم است و ادامه این روند در کمتر از ۱۰ سال آینده با وجود توانمندی های بسیار، شهرستان ورزقان می تواند به توسعه جهشی دست یافته و جزء شهرستان های پایلوت اقتصاد مقاومتی و توسعه در استان باشد.

لازم به ذکر است رئیس سازمان برنامه و بودجه استان امروز در سفر به شهرستان ورزقان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان حضور یافت و از چند طرح عمرانی از جمله سد حاجیلار چای بازدید کرد.