به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی محرمی در گفتگو با خبرنگاران گفت: سی امین جشنواره تئاتر استانی در راستای سیاست های کلان فرهنگی و هنری به منظور کشف استعدادهای خلاق در سال حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود.

وی افزود: ایجاد بستری مناسب جهت رشد، هدایت و حمایت از گروه های تئاتر با زمینه سازی برای جذب بیشتر مخاطب و اشاعه هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص ترین زبان عواطف و احساسات و اندیشه ها در جهت رشد و شکوفایی هنر ماندگار تئاتر از دلایل برگزاری جشنواره می باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه آثار برتر این جشنواره به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی می شوند،‌ موضوعات جشنواره را اعلام کرد و گفت:‌ متون اورجینال و متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی آذربایجانی، توسعه فرهنگ اقامه نماز، حمایت از کالای ایرانی، حجاب و عفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و نیز توجه به مضامین اجتماعی، فرهنگی و انسانی از اولویت انتخاب در این جشنواره برخوردار خواهند بود.

محرمی تاکید کرد: متون شرکت کننده در بخش رقابتی که برگزیده آن به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی خواهد شد می‌ بایست ایرانی بوده و انتخاب موضوع آزاد می‌ باشد.

وی زمان ارزیابی و بازبینی نهائی آثار را نیمه اول مردادماه ٩٧ و زمان برگزاری جشنواره را شهریو ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: علاقه مندان جهت حضور در جشنواره می‌ توانند پنج نسخه از متن نمایش را جهت بازخوانی به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، میدان دانشسرا، جنب کتابخانه تربیت، تئاتر شهر تبریز، انجمن نمایش استان ارسال نمایند.

بر اساس این گزارش متون اقتباسی (آداپته ایرانی شده ) منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس (آزاد، وفادارانه ویا نگاهی به متن و …) و با اخذ مجوز تایید از نویسنده یا ناشر و مترجم به صورتی که حقوق معنوی و مادی صاحب اثر حفظ شود، می توانند در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند.

همچنین آن دسته از گروه های تئاتر استان که در فاصله زمانی مهرماه ١٣٩۶ تا یک ماه قبل از برگزاری جشنواره استانی در سال  ١٣٩٧ آثار خود را حداقل ۵ شب به اجرای عمومی گذاشته باشند، می توانند در جشنواره شرکت کنند.

گفتنی است سی امین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی توسط انجمن هنرهای نمایشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.