به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جواد ناموران امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: عمده ترین علت تصادف ها در استان سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است که متاسفانه افرادی که در سوانح جان خود را از دست می دهند، راننده و سرنشین جلو خودرو هستند.

وی افزود: متاسفانه آمار استفاده از کمربند ایمنی در استان بسیار کم بوده و آمار استفاده سرنشینان عقب از کمربند ایمنی در حدود ۴ یا ۵ درصد است که منجر به مرگ آنها در حین سوانح رانندگی می شود.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو، سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه از دیگر علت شایع تصادفات در استان است، تصریح کرد: از تمام رانندگان مخصوصا افرادی که در راه ها تردد دارند، خواهشمندیم حواس خود را متمرکز رانندگی کرده و به جلو توجه داشته باشند، استفاده از تلفن همراه را حین رانندگی را به صفر رسانده و با بستن کمربند ایمنی سلامت خود را تضمین کنند.

وی متذکر شد: اگر بتوانیم فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی را در جامعه نهادینه کنیم، می توان امیدوار بود که تلفات بسیار کاهش یابد.

ناموران ادامه داد: البته قانون استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب از سال های قبل در سفرهای برون شهر اجباری شده است.