به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمدعلی نظری در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان اهر از جمع آوری ۱۴۰ میلیون تومان کمک در این جشن خبر داد و گفت: با مساعدت خیرین، گذشت شاکیان و ستاد دیه استان زمینه آزادی ۴۶ تن از زندانیان محکومین مالی و جرائم غیرعمد در شهرستان اهر فراهم شد.

وی اظهار کرد: محکومین مالی و زندانیان جرایم غیرعمد در این روزها چشم انتظار خیرین و مردم هستند و همواره شهرستان اهر نیز برای آزادسازی محکومین مالی از طریق این گونه جشن ها تلاش می کند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با بیان اینکه هر ساله به موجب برگزاری جشن گلریزان و کمک های مادی خیرین تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی از زندان اهر آزاد و به آغوش خانواده باز می گردند، افزود: هدف از برگزاری جشن گلریزان که هر ساله در آستانه ولادت با سعادت اما حسن مجتبی (ع) برگزار می شود، زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی و یا کسانی که با شکایت شاکیان خصوصی منجر به زندانی شدن افراد شده به همت خیرین و مردم نیکوکار آزاد می شوند.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: وجوهات جمع آوری شده برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله تصادفات رانندگی که بعضاً به دلیل نبود بیمه و عدم توان پرداخت دیه سبب زندانی شدن افراد می شود، هزینه می گردد.

وی در ادامه با ذکر اینکه عمده زندانیان زندان شهرستان اهر را زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی تشکیل می دهند، تصریح کرد: چشم زندانیان و خانواده های آنها به جشن گلریزان دوخته شده تا با کمک های مردم نوع دوست و خیرین بزرگوار مشکلاتشان حل شود.

رئیس دادگستری اهر خاطرنشان کرد: فقط مساعدت های خیرین نمی تواند تمامی محکومین مالی را از بند زندان رهایی دهد بلکه هر اندازه که در جشن گلریزان جمع آوری می شود، چند برابر آن نیز از طریق ستاد دیه آذربایجان شرقی تأمین خواهد شد.

نظری اضافه کرد: علاوه بر کمک های خیرین و تامین بخشی عمده ای بدهی های زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی از سوی ستاد دیه استان، از سوی دیگر نیز شاکیان بخشی از دیه و بدهی را بر آنها می بخشند تا زمینه آزادی زندانیان واجد شرایط فراهم شود.

وی در ادامه با تاکید بر این که مواد مخدر در رده دوم محکومیت زندانی شدن زندانیان شهرستان اهر است، گفت: مواد مخدر بلای خانمان سوز خانواده ها و جامعه است که بعد از محکومیت های مالی و جرایم غیرعمد، دومین عامل محبوس شدن زندانیان در اهر است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر همچنین با بیان اینکه زندانیان حوزه‌ های قضایی اهر، کلیبر، ورزقان، خداآفرین، هوراند، خاروانا و آبش احمد در زندان شهرستان اهر دوران حبس خود را می گذرانند، گفت: زندان اهر برای زندانیان کانون اصلاح و تربیت به حساب می آید که چون این اقدامات اصلاح و تربیت در حالی صورت گرفته که شماری زیادی از زندانیان حافظ قرآن کریم شده اند.

نظری در پایان گفت: با توجه به اینکه زندان فعلی شهرستان اهر جوابگوی زندانیان هفت حوزه قضایی منطقه ارسباران نیست، بر همین اساس زندان جدیدی در با تمامی امکانات احداث شده و اکنون مراحل پایانی را طی می کند که در ماه های آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.