به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، وحید شادی نیا در گفتگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت ۲۰:۲۰ امشب (جمعه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۷)، حادثه غرق شدگی دو نفر و کاهش هوشیاری دو نفر در سد خاکی زرنق (معروف به گول) به اورژانس اطلاع داده شد که سریعا دو دستگاه آمبولانس اورژانس از پایگاه های کلوانق و مهربان عازم محل شدند.

وی با اعلام فوت یک نفر و مصدومیت یک نفر دیگر در این حادثه تصریح کرد: دختر ۱۴ ساله که در حال تفریح در کنار سد بود، با لیز خوردن پایش به داخل آب افتاده و جان خود را از دست داده بود و تلاش اورژانس هم مثمر ثمر واقع نشد ولی مادر ۴۵ ساله وی که برای نجات دختر داخل آب رفته بود، دچار مصدومیت و مشکل تنفسی شده بود که با اقدامات اورژانس نجات پیدا کرد و جهت ادامه درمان به بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هریس انتقال یافت.

گفتنی است این آب بند یا سد خاکی معروف به گول در نزدیکی ناحیه صنعتی شهر زرنق قرار دارد و دارای راه عبوری جهت تردد وسایل نقلیه می باشد و آب آن با تلاش کشاورزان از دربند جمل آباد به وسیله یک نهر تأمین و در آغاز سال به بیشترین میزان خود می رسد که در بعضی مواقع از قسمت های این آب بند سرریز می شود.

در گذشته از آب آن برای آبیاری مزارع پائین دست استفاده می شده ولی در حال حاضر بیشتر برای آبیاری دام کشاورزان مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین بعضی از شهروندان جهت سپری کردن اوقات فراغت خود اقدام به شنا کردن در آن می کنند که به دلیل نبودن استاندارد و ایمنی لازم، اقدامی خطرناک است.